Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGL 3/4 - nauka kurs

Ostatnio zmodyfikowano 2014-09-13 10:45
Autor Wiadomość
xaforib
Temat założony przez niniejszego użytkownika
OpenGL 3/4 - nauka kurs
» 2014-09-12 19:18:52
Witam.

Ukończyłem kurs C++ z tej strony jakiś czas temu.
Obecnie myślę nad OpenGL'em w wersji 3 lub 4.

Szukam kursu z któregoś uczył się ktoś z was (który jest sprawdzony).
Chciałbym aby pliki projektów (jeśli będą) były dla jednego z "niezależnych" IDE, jak np. CodeBlocks z minGW (nie przepadam za Visual C++). Lub zawierały sprawdzoną metodę ich tworzenia (np. cmake, którego obsługa mnie przerasta - niby wszystko działa ale i tak się nie kompiluje), zawierały wszystkie potrzebne biblioteki (jak np. freeglut) i sposób ich instalacji - coś jak gotowiec, tak abym mógł się skupić nad nauką opengl'a a nie próbą uruchomienia kodu "Hello world!".
Kurs może być po angielsku.

Dzięki.
P-116928
Parapet
» 2014-09-12 20:43:03
Przeczytaj kurs SFML 2.1 stwórz kilka ciekawych gierek 2d i pełen zapału (o ile go masz) bierz się za 3d ;)
P-116931
xaforib
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-09-12 21:16:43
Rozumiem, że SFLM jest biblioteką wykorzystującą OpenGl'a tak?
Jak polecenia i sposób programowania w takiej bibliotece odbiega od "czystego" OpenGL'a i czy w ogóle istnieje coś takiego jak "czysty" OpenGL ? (mogę to porównać do nauki javascript i jquery - najpierw trzeba wziąć się za podstawy aby wykorzystać bibliotekę)

Dzięki.
P-116932
Monika90
» 2014-09-12 22:29:57
Rozumiem, że SFLM jest biblioteką wykorzystującą OpenGl'a tak?
część graficzna tej biblioteki jest zaimplementowana za pomocą OpenGL'a

Jak polecenia i sposób programowania w takiej bibliotece odbiega od "czystego" OpenGL'a
tak bardzo jak to możliwe

i czy w ogóle istnieje coś takiego jak "czysty" OpenGL ?
Nie. Musisz przecież w jakiś sposób stworzyć okno, obsługiwać klawiaturę, czy obliczyć macierz rotacji.

(mogę to porównać do nauki javascript i jquery - najpierw trzeba wziąć się za podstawy aby wykorzystać bibliotekę)
???
P-116934
xaforib
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-09-12 22:42:36
Porównanie OpenGL'a do javascriptu wzięło się chyba z mojej niewiedzy czym OpenGL właściwie jest.
Wezmę się za SFLM i zobaczę co dalej. W razie dodatkowych problemów będę pytał.

Dzięki za pomoc.
P-116935
oputyk
» 2014-09-13 10:45:15
Po pierwsze, to nie - "SFLM", tylko "SFML".
A po drugie, to OpenGL jest dużo trudniejszy do nauczenia i o wiele rozleglejszy od SFML. Zaś jeśli chodzi o podobieństwo - one jest, ale nie duże. I tak napisał #Parapet - lepiej posiedź trochę w grafice 2D, a dopiero później zabierz się za 3D.
P-116937
« 1 »
  Strona 1 z 1