OpenGL 3/4 - nauka kurs
Ostatnio zmodyfikowano 2014-09-13 10:45
xaforib Temat założony przez niniejszego użytkownika |
OpenGL 3/4 - nauka kurs » 2014-09-12 19:18:52 Witam.
Ukończyłem kurs C++ z tej strony jakiś czas temu. Obecnie myślę nad OpenGL'em w wersji 3 lub 4.
Szukam kursu z któregoś uczył się ktoś z was (który jest sprawdzony). Chciałbym aby pliki projektów (jeśli będą) były dla jednego z "niezależnych" IDE, jak np. CodeBlocks z minGW (nie przepadam za Visual C++). Lub zawierały sprawdzoną metodę ich tworzenia (np. cmake, którego obsługa mnie przerasta - niby wszystko działa ale i tak się nie kompiluje), zawierały wszystkie potrzebne biblioteki (jak np. freeglut) i sposób ich instalacji - coś jak gotowiec, tak abym mógł się skupić nad nauką opengl'a a nie próbą uruchomienia kodu "Hello world!". Kurs może być po angielsku.
Dzięki. |
|
Parapet |
» 2014-09-12 20:43:03 Przeczytaj kurs SFML 2.1 stwórz kilka ciekawych gierek 2d i pełen zapału (o ile go masz) bierz się za 3d ;) |
|
xaforib Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-09-12 21:16:43 Rozumiem, że SFLM jest biblioteką wykorzystującą OpenGl'a tak? Jak polecenia i sposób programowania w takiej bibliotece odbiega od "czystego" OpenGL'a i czy w ogóle istnieje coś takiego jak "czysty" OpenGL ? (mogę to porównać do nauki javascript i jquery - najpierw trzeba wziąć się za podstawy aby wykorzystać bibliotekę)
Dzięki. |
|
Monika90 |
» 2014-09-12 22:29:57 Rozumiem, że SFLM jest biblioteką wykorzystującą OpenGl'a tak? |
część graficzna tej biblioteki jest zaimplementowana za pomocą OpenGL'a Jak polecenia i sposób programowania w takiej bibliotece odbiega od "czystego" OpenGL'a |
tak bardzo jak to możliwe i czy w ogóle istnieje coś takiego jak "czysty" OpenGL ? |
Nie. Musisz przecież w jakiś sposób stworzyć okno, obsługiwać klawiaturę, czy obliczyć macierz rotacji. (mogę to porównać do nauki javascript i jquery - najpierw trzeba wziąć się za podstawy aby wykorzystać bibliotekę) |
??? |
|
xaforib Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-09-12 22:42:36 Porównanie OpenGL'a do javascriptu wzięło się chyba z mojej niewiedzy czym OpenGL właściwie jest. Wezmę się za SFLM i zobaczę co dalej. W razie dodatkowych problemów będę pytał.
Dzięki za pomoc. |
|
oputyk |
» 2014-09-13 10:45:15 Po pierwsze, to nie - "SFLM", tylko "SFML". A po drugie, to OpenGL jest dużo trudniejszy do nauczenia i o wiele rozleglejszy od SFML. Zaś jeśli chodzi o podobieństwo - one jest, ale nie duże. I tak napisał #Parapet - lepiej posiedź trochę w grafice 2D, a dopiero później zabierz się za 3D. |
|
« 1 » |