Tworzenie aplikacji w C++ działających na systemie Android
Ostatnio zmodyfikowano 2014-10-28 23:56
ThePopek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Tworzenie aplikacji w C++ działających na systemie Android » 2014-10-28 21:18:16 Witam,
Mam pytanie, czy możliwe jest napisanie aplikacji w C++, aby uruchamiała się w systemie Android?
Pozdrawiam |
|
Psiryj |
» 2014-10-28 21:35:11 tak da rade, ale raczej to tylko glownie pod gry, sa frameworki i silniki uzywane natywnie c++, jednak android to java, wiec zeby zrobic cos z dostepem do opcji systemu musisz nauczyc sie tworzyc w javie, chyba ze czegos nie wiem : o |
|
GolemXIV |
» 2014-10-28 22:48:50 Jeśli zwykła aplikacja, to interesuje Ciebie Android NDK (Native Development Kit). Wrapper jest w Javie, on wywołuje funkcje w C++ przez JNI (Java Native Interface). Masz dostępne GCC i Clanga. Kłopot jest z różnymi platformami sprzętowymi - różne binaria. O ile pamiętam dołączane są binaria dla poszczególnych platform, w czasie wykonania wybierane są te, które akurat pasują. Jest sporo trudności z serializacją danych, ale generalnie działa. Maszyna do kross kompilacji to Linux albo Windows z MSYSem lub Cygwinem. Z drugiej strony - Android to pod spodem pod Dalvikiem po prostu Linux, więc jakiś sterownik można machnąć w C++. Nie będzie przenośny, ale da Ci dostęp do wszystkiego do czego masz prawo. Warto mieć prawo roota :) Ogólnie - więcej trudności niż w standardowych przypadkach warto, ale jeśli masz coś, co wymaga dużej wydajności, albo nie chcesz, żeby Ci co jakiś czas apka stawała dęba na chwilę, żeby się odśmiecić - można podjąć próbę. Najprostsze sample są dołączone do NDK. |
|
DejaVu |
» 2014-10-28 23:11:34 Jak potrzebna jest duża wydajność to się używa sprzętu stacjonarnego. Czytałem, że szkoda prądu na C++ dla systemu Android jeżeli nie jest się firmą, która z doświadczenia wie dlaczego sięga w przypadku tej platformy po C++. |
|
GolemXIV |
» 2014-10-28 23:56:59 Jak nie ma peceta pod ręką... jak się nie ma co się lubi, to się ma, co się nie lubi. OpenMP (4-8 rdzeni po 2GHz każdy), do tego obliczenia na GPU (da się) potrafią zaskoczyć. A co do prądu - większość zużywają niepotrzebne aktywności czujników - GPSy, kompasy, zbliżeniowe, wstrząsowe, oświetlenia i kilka innych. Przy rozsądnym zarządzaniu nimi, rozumiejąc te różne governory od zarządzania szybkością zegara - prądu wystarczy dla wszystkich (oczywiście w rozsądnych granicach :) )
|
|
« 1 » |