Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Pisanie gry 2D/3D

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-15 23:30
Autor Wiadomość
Damian27515
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Pisanie gry 2D/3D
» 2014-11-14 20:39:16
Witam według was która biblioteka jest lepsza do pisania gier 2D/3D lub zaproponujcie inną

OpenGL czy DirectX?
P-120604
Chlorek
» 2014-11-14 21:06:23
W internecie znajdziesz masę porównań. Wszystko zależy od Ciebie, obie opcje są dobre.
DirectX to jednak coś więcej niż tylko grafika 3D, to cały zestaw bibliotek, w tym do dźwięku, obsługi inputu (myszki, klawiatury, pady). Z drugiej strony openGL to jedynie grafika.
Aby dorównać funkcjonalności DirectX trzeba wykorzystać często wiele innych bibliotek jak np OpenAL. Z drugiej strony bazując na otwartych alternatywach z reguły zapewniasz sobie przenośność kodu, a więc duży plus - trzeba wspierać alternatywy Windowsa - według mnie nie warto napędzać tej Microsoftowskiej machiny pochłoniającej każdy sektor rynku.

Osobiście wybrałbym openGL'a lecz ten wybór jest z mojej strony kierowany przenośnością i ideami. Jeśli chodzi o możliwości graficzne 3D obu opcji to aktualne wersje OpenGL'a potrafią już zdziałać cuda a przy tym mają bardzo dobrą wydajność.

Jak wspomniałem na początku, wszystko zależy od tego co chcesz napisać, jakie masz wymagania wobec swojej gry.
P-120608
Damian27515
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-14 21:19:24
Czy za pomocą OpenGL mógłbym zrobić grę podobną np. do Gothic 3?
P-120610
Chlorek
» 2014-11-14 21:40:28
Wszystko się da. To tylko reprezentacja graficzna - narysujesz co tylko chcesz. Właściwie nie ma większych różnic w możliwościach OpenGL'a i Direct3D. OpenGL świetnie sobie radzi w takich tytułach jak np. Dota 2, Portal 2, stary ale jary Quake 3 czy Serious Sam 3 - we wszystkich tych przypadkach poza Q3 OpenGL'a używają jedynie wersje na Linuxa, grałem w te gry na obu platformach - Windows i Linux, nie widziałem różnic w grafice.
P-120612
Damian27515
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-14 21:58:20
Dziękuje za odp. ;)
P-120615
SeaMonster131
» 2014-11-15 11:16:29
Pozwoliłem sobie otworzyć temat, ponieważ należy dodać, że do pisania gier stworzone są już gotowe silniki np Unity, Ogre itd... W OpenGL lub DirectX potrzeba dużej wiedzy i mnóstwa czasu, aby napisać silnik, który chociaż trochę dorówna innym.
Moim zdaniem na początku trzeba się określić czy chcemy pisać gry czy silniki do gier.
P-120641
Quirinnos
» 2014-11-15 15:33:28
A tak na sampierw to dobrze zacząć od prostych bibliotek 2d.
P-120665
Damian27515
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-11-15 16:22:13
Mam pytanie
Czy silnik graficzny może być w postaci DLL i poprzez aplikacje wywoływać dane funkcje?
P-120669
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona