[C++] Dynamiczne alokowanie obiektów
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-12 08:42
lectre Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Dynamiczne alokowanie obiektów » 2014-12-11 22:42:14 Witam. Mój program posiada pętlę główną, a ja potrzebuję w niej tworzyć obiekty w zależności od pewnej zmiennej typu bool. Posiadam już odpowiednie klasy, jednak nie potrafię uporać się z tworzeniem obiektów w sposób, który opisałem. Deklaracja obiektu nie może wisieć w kodzie luźno, ponieważ za każdym obiegiem pętli deklarowalibyśby ten obiekt, a ma on konstruktor, który definiuje pewne jego atrybuty. Atrybuty te w dalszej części kodu ulegają zmianie, więc ten sposób odpada. To samo z instrukcją if. Poza nią obiekt jest niewidoczny. Co powinienem zrobić w tej sytuacji? W miarę możliwości wolałbym dostać proste rozwiązanie, jednak skuteczne. Pozdrawiam. |
|
pekfos |
» 2014-12-11 22:44:38 Co powinienem zrobić w tej sytuacji? |
Użyć tej dynamicznej alokacji..? |
|
lectre Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-11 22:55:08 To wiem, ale w jaki sposób? Jeśli wrzucę ją luźno w kod, to przy każdym obiegu pętli głównej będzie się tworzył ten obiekt, a jeśli ubiorę go w klamry, to poza nimi jest niewidoczny. |
|
bnk120 |
» 2014-12-12 08:42:37 while( true ) { MyClass * object1; if( myBoolVariable ) { object1 = new MyClass( ); } }
|
|
« 1 » |