[ SFML ] mapa kafelkowa
Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-16 17:59
kamilcv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[ SFML ] mapa kafelkowa » 2014-12-15 21:35:39 Mam oto taki kodzik i nie mogę pojąć dlaczego nie wczytuje się mi mapa kafelkowa, robię to pierwszy raz i wzorowałem się na tym: http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=5569 lecz nie pomogło, mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega problem, byłbym wdzięczny Oto kod: #include <SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1280, 1024, 32 ), "okno", sf::Style::Fullscreen ); int x_tekstura = 1; int y_tekstura = 1; sf::Texture tziemia; sf::Sprite ziemia; sf::Texture ttrawa; sf::Sprite trawa; sf::Texture twoda; sf::Sprite woda; tziemia.loadFromFile( "ziemia.jpg" ); twoda.loadFromFile( "woda.jpg" ); ttrawa.loadFromFile( "trawa.jpg" ); ziemia.setTexture( tziemia ); woda.setTexture( twoda ); trawa.setTexture( ttrawa ); int mapa_1[ 5 ][ 5 ] = { { 1, 1, 1, 3, 3 }, { 2, 2, 2, 3, 3 }, { 2, 2, 2, 3, 3 }, { 2, 2, 2, 3, 3 }, { 2, 2, 2, 3, 3 } }; while( okno.isOpen() ) { sf::Event zd; while( okno.pollEvent( zd ) ) { if( zd.type == sf::Event::KeyPressed && zd.key.code == sf::Keyboard::Escape ) { okno.close(); } if( zd.type == sf::Event::Closed ) { okno.close(); } } okno.clear( sf::Color::White ); for( int i = 0; i > 5; i++ ) { for( int j = 0; j > 5; j++ ) { if( mapa_1[ i ][ j ] == 1 ) { trawa.setPosition( x_tekstura, y_tekstura ); okno.draw( trawa ); break; } if( mapa_1[ i ][ j ] == 2 ) { ziemia.setPosition( x_tekstura, y_tekstura ); okno.draw( ziemia ); break; } if( mapa_1[ i ][ j ] == 3 ) { woda.setPosition( x_tekstura, y_tekstura ); okno.draw( woda ); break; } x_tekstura++; y_tekstura++; } } okno.display(); } return 0; }
|
|
NopeDotAvi |
» 2014-12-15 23:32:00 bo masz w pętlach i > 5 i j > 5 pętla nigdy się nie wykona |
|
kamilcv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-16 07:57:48 Dzięki, jak wróce do domu to sprawdzę |
|
kamilcv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-12-16 17:59:34 dzięki problem rozwiązany, zamykam temat |
|
« 1 » |