Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[ SFML ] mapa kafelkowa

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-16 17:59
Autor Wiadomość
kamilcv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[ SFML ] mapa kafelkowa
» 2014-12-15 21:35:39
Mam oto taki kodzik i nie mogę pojąć dlaczego nie wczytuje się mi mapa kafelkowa, robię to pierwszy raz i wzorowałem się na tym: http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=5569
lecz nie pomogło, mógłby mi ktoś wyjaśnić na czym polega problem, byłbym wdzięczny

Oto kod:
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1280, 1024, 32 ), "okno", sf::Style::Fullscreen );
   
    int x_tekstura = 1;
    int y_tekstura = 1;
   
    sf::Texture tziemia;
    sf::Sprite ziemia;
   
    sf::Texture ttrawa;
    sf::Sprite trawa;
   
    sf::Texture twoda;
    sf::Sprite woda;
   
    tziemia.loadFromFile( "ziemia.jpg" );
    twoda.loadFromFile( "woda.jpg" );
    ttrawa.loadFromFile( "trawa.jpg" );
   
    ziemia.setTexture( tziemia );
   
    woda.setTexture( twoda );
   
    trawa.setTexture( ttrawa );
   
    int mapa_1[ 5 ][ 5 ] = {
        { 1, 1, 1, 3, 3 },
        { 2, 2, 2, 3, 3 },
        { 2, 2, 2, 3, 3 },
        { 2, 2, 2, 3, 3 },
        { 2, 2, 2, 3, 3 }
    };
   
    while( okno.isOpen() )
    {
        sf::Event zd;
       
        while( okno.pollEvent( zd ) )
        {
            if( zd.type == sf::Event::KeyPressed && zd.key.code == sf::Keyboard::Escape )
            {
                okno.close();
            }
           
            if( zd.type == sf::Event::Closed )
            {
                okno.close();
            }
        }
        okno.clear( sf::Color::White );
       
        for( int i = 0; i > 5; i++ )
        {
            for( int j = 0; j > 5; j++ )
            {
                if( mapa_1[ i ][ j ] == 1 )
                {
                    trawa.setPosition( x_tekstura, y_tekstura );
                    okno.draw( trawa );
                    break;
                }
               
                if( mapa_1[ i ][ j ] == 2 )
                {
                    ziemia.setPosition( x_tekstura, y_tekstura );
                    okno.draw( ziemia );
                    break;
                }
               
                if( mapa_1[ i ][ j ] == 3 )
                {
                    woda.setPosition( x_tekstura, y_tekstura );
                    okno.draw( woda );
                    break;
                }
                x_tekstura++;
                y_tekstura++;
            }
        }
       
        okno.display();
    }
    return 0;
}
P-122915
NopeDotAvi
» 2014-12-15 23:32:00
bo masz w pętlach
i > 5
i
j > 5

pętla nigdy się nie wykona
P-122922
kamilcv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-16 07:57:48
Dzięki, jak wróce do domu to sprawdzę
P-122929
kamilcv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-16 17:59:34
dzięki problem rozwiązany, zamykam temat
P-122950
« 1 »
  Strona 1 z 1