KrQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Kolizje obiektów i scrolling w ruchu izometrycznym. » 2009-12-30 14:45:23 Programuję sobie grę w allegro w rzucie izometrycznym, wygląda to tak (a przynajmniej ma wyglądać) że postać gracza znajduje sie w caly czas w centrum ekranu, a wszystko dookoła się przesuwa, identycznie tak jak w diablo tylko nie ma możliwości przesuwania ekranu myszką(nie można sprawić by postać zniknęła za ekran) myszka pełni role interakcji ze "światem"
Więc Wczytuje sobie bitmapę na bufor, postać, bitmapa gdy chodzę mi się przesuwa(tzn odrysowuje fragment tej dużej przesunięty o wektor w zależności gdzie postać idzie więc wszystko pięknie. Problemem dla mnie są NPC, i Elementy Aktywne(drzwi, przejscia pomiedzy poziomami, pojemniki itp), kompletnie nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić. Tzn, jak miała by wyglądać funkcja która by trzymała to wszystko w określonym miejscu, i przesuwała wraz z ruchem postaci? |
|
WunM |
» 2009-12-30 15:25:22 Tzn, jak miała by wyglądać funkcja która by trzymała to wszystko w określonym miejscu, i przesuwała wraz z ruchem postaci? Położenie na mapie + Przesunięcie mapy = Położenie elementu |
|
DejaVu |
» 2009-12-31 00:09:46 Nom... dodam jeszcze, że tematów związanych z kolizją było wiele. |
|
KrQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-12-31 12:09:44 zauważyłem u siebie kolejny problem związany z przesuwaniem mapy. podczas poruszania mapa rozmywa się na pewnym poziomym obszarze(widać przeskok). czy w allegro jest możliwość zaprogramowania synchronizacji pionowej, lub jakis sposób by ograniczyć taki efekt? |
|
DejaVu |
» 2009-12-31 18:38:28 Jeden problem jeden temat :) |
|
KrQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-01-02 13:31:22 Kontynuujemy temat kolizji, otóż tak o to dzięki mojej ciężkiej pracy :P i waszej pomocy wygląda mój "projekt", warto zaznaczyć że cała grafika została zrobiona własnoręcznie.(ramkę wokół postaci usune kiedyś :PP narazie nie chce mi się z tym męczyć ręcznie. link: http://img27.imageshack.us/img27/9568/13875653.pngI pytanie,jak rozwiązać kolizję w takim rzucie, zaznaczając że wypisywanie granic jest dosyć męczące, czy jest możliwość zaprogramowania kolizji z liniami tak by postać nie mogła ich przekroczyć? jak miało by to wyglądać, ew. jak wy byście rozwiązali ten problem :) |
|
pekfos |
» 2010-01-03 15:54:09 zależy czy mapa jest jednym obrazem czy wykonujesz ją w jakiś sposób łącząc bitmapy.
|
|
KrQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-01-03 16:14:36 jest to jedna duża mapa, ew wytne z niej niektore elementy tak by nachodzily na postać (kolumny itp) |
|
« 1 » 2 |