Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

'x' does not name a type, programowanie obiektowe

Ostatnio zmodyfikowano 2014-12-21 18:55
Autor Wiadomość
Mistrzu350
Temat założony przez niniejszego użytkownika
'x' does not name a type, programowanie obiektowe
» 2014-12-21 15:15:45
Witam!

Podczas mojej zabawy z c++ i sfml napotkałem problem. Bez lania wody, proszę o pomoc. :) Z góry dziękuję.


obj.h
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>


using namespace std;
using namespace sf;

class Obj
{
public:
    Texture ObjTxt;
    Sprite ObjSpr;
   
    Obj()
    {
    };
   
    void Load( string source )
    {
        ObjTxt.loadFromFile( source.c_str() );
        ObjSpr.setTexture( ObjTxt );
    };
};

game.h
C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include "obj.h"
#include <iostream>

using namespace sf;
using namespace std;

class Game
{
public:
    Event & GameEvent;
    RenderWindow & GameWindow;
    Obj MainObj;
    MainObj.Load( "res/tex/stick.png" );
    Mouse & GMouse;
    bool iscu = false, iscd = false, iscr = false, iscl = false;
   
    Game( Event & e, RenderWindow & rw, Mouse & m )
        : GameEvent( e )
         , GameWindow( rw )
         , GMouse( m )
    {
    };
    //tu ciąg dalszy kodu, ale nieistotny
};

Po kompilacji otrzymuję wiadomość, iż "'MainObj' does not a name type".
Chciałem by klasa Obj miała funkcję tworzącą texture'e i sprite'a tylko na podstawie źródła pliku. Najpierw próbowałem zrobić to już w konstruktorze, wyskakiwały błędy, potem spróbowałem dodając osobną funkcję Load, znów błąd, więc teraz piszę do was. :)

Pozdrawiam
P-123185
Monika90
» 2014-12-21 15:27:32
C/C++
MainObj.Load( "res/tex/stick.png" );
Przenieś to do konstruktora klasy Game
P-123187
Mistrzu350
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-12-21 18:55:38
Dziękuję :)
P-123202
« 1 »
  Strona 1 z 1