Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Saper w WinApi

Ostatnio zmodyfikowano 2015-01-07 15:14
Autor Wiadomość
Qwerty114466
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Saper w WinApi
» 2015-01-07 14:33:01
Cześć zaczałem pisać sapera w WinApi ale ni cholery nie mam zielonego pojęcia co zrobić aby np po naciśnięciu na przycisk 1, znikał on z okna lub nie dałoby się na niego kliknąc wraz np z jakimś innym polem. Ktoś kto gral w sapera powinien wiedziec o co chodzi :P (po nacisnieciu w jedno pole zablokowanych bylo kilka kolejnych).

Kod jak na razie wyglada tak:

C/C++
LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka";
MSG Komunikat;
#define ID_Przycisk1 501
#define ID_Przycisk2 502
#define ID_Przycisk3 503
#define ID_Przycisk4 504
#define ID_Przycisk5 505
HWND g_hPrzycisk;
HWND g_hPrzycisk1;
HWND g_hPrzycisk2;
HWND g_hPrzycisk3;
HWND g_hPrzycisk4;




LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam );



int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
   
    // WYPEŁNIANIE STRUKTURY
    WNDCLASSEX wc;
   
    wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
    wc.style = 0;
    wc.lpfnWndProc = WndProc;
    wc.cbClsExtra = 0;
    wc.cbWndExtra = 0;
    wc.hInstance = hInstance;
    wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
    wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
    wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 );
    wc.lpszMenuName = NULL;
    wc.lpszClassName = NazwaKlasy;
    wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
   
   
   
    // REJESTROWANIE KLASY OKNA
    if( !RegisterClassEx( & wc ) )
    {
        MessageBox( NULL, "lipa niestety!", "Niestety...",
        MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK );
        return 1;
    }
   
    // TWORZENIE OKNA
   
    HMENU hMenu = LoadMenu( hInstance, MAKEINTRESOURCE( 200 ) );
    HWND hwnd;
   
    hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Wypozyczalnia filmow", WS_OVERLAPPEDWINDOW,
    CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 1000, 500, NULL, NULL, hInstance, NULL );
   
    g_hPrzycisk = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Pole1", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 100, 100, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_Przycisk1, hInstance, NULL );
    g_hPrzycisk1 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Pole2", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 100, 130, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_Przycisk2, hInstance, NULL );
    g_hPrzycisk2 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Pole3", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 100, 160, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_Przycisk3, hInstance, NULL );
    g_hPrzycisk3 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Pole4", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 100, 190, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_Przycisk4, hInstance, NULL );
    g_hPrzycisk4 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Pole5", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 100, 220, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_Przycisk5, hInstance, NULL );
   
    if( hwnd == NULL )
    {
        MessageBox( NULL, "Okno odmówiło przyjścia na świat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION );
        return 1;
    }
   
    ShowWindow( hwnd, nCmdShow ); // Pokaż okienko...
    UpdateWindow( hwnd );
   
    // Pętla komunikatów
    while( GetMessage( & Komunikat, NULL, 0, 0 ) )
    {
        TranslateMessage( & Komunikat );
        DispatchMessage( & Komunikat );
    }
    return Komunikat.wParam;
   
}

// OBSŁUGA ZDARZEŃ
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam )
{
    switch( msg )
    {
       
    case WM_CLOSE:
        DestroyWindow( hwnd );
        break;
       
    case WM_DESTROY:
        PostQuitMessage( 0 );
        break;
       
    case WM_COMMAND:
        switch( wParam )
        {
        case ID_Przycisk1:
            MessageBox( hwnd, "Nacisnales przycisk 1!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION );
            break;
        case ID_Przycisk2:
            MessageBox( hwnd, "Nacisnąłes przycisk 2!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION );
            break;
        case ID_Przycisk3:
            MessageBox( hwnd, "Bomba, przegrales!!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION );
            break;
        case ID_Przycisk4:
            MessageBox( hwnd, "Nacisnąłes przycisk 4!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION );
            break;
        case ID_Przycisk5:
            MessageBox( hwnd, "Nacisnąłes przycisk 5!", "Ha!", MB_ICONINFORMATION );
            break;
        }
       
       
       
        default:
        return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam );
    }
   
    return 0;
}
P-124393
darko202
» 2015-01-07 15:14:10
1.
nie programowałem w WinApi ale w realizacji mamy np.
g_hPrzycisk = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Nasz przycisk", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
100, 100, 150, 30, hwnd, NULL, hInstance, NULL );

czyli jeśli jest odpowiednia flaga podobna do  WS_VISIBLE to wystarczy ją zmienić
znajdź więc flagę odpowiadającą za przyciśniecie (jeśli jest) i ją ustaw.

2.
nie jestem pewny ale, wydaje mi się, że saper jest w inny sposób zrobiony, niż przez butony.
Przynajmniej ja bym go inaczej zrobił tzn.

* obraz z ikonkami 
* przyciśnięcie w danej części obrazu interpretowane jako naciśnięcie danego przycisku
* po naciśnięciu zmiana w tym fragmencie ikonki
* dane o stanie przechowywane w kontenerze dynamicznym

gra jest uniwersalna - zmieniam ikonki i interpretację naciśnięć i mamy inną grę

3.
http://www.p-programowanie.pl​/cpp/gra-saper/
http://www.iii-lo.tarman.pl​/informatyka/ladustrone.php​?p1=informatyka&p2=5
P-124395
« 1 »
  Strona 1 z 1