allegro - pytanie o kolizje z obiektami o nieregularnych ksztaltach
Ostatnio zmodyfikowano 2010-01-10 09:40
dmx81 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
allegro - pytanie o kolizje z obiektami o nieregularnych ksztaltach » 2010-01-09 00:56:31 witam. zastanawiam sie, jak rozwiazac problem kolizji, kiedy mamy troszke bardziej skomplikowany ksztalt, a nie tylko prostokatne obiekty, np jak w wormsach, postac porusza sie po roznie uformowanych terenach, gdzie postac reaguje na kazde male wzniesienie, ewentualnie wpada do dziury - czyli teren ma ksztal bardzo nieregularny rozumiem, ze na tym wlasnie polega cala sztuka, aby cos "wynalezc" samemu (jak np zwolnione tempo w max pain), ale chcialem tylko zapytac, czy istnieje jakis sposob, metoda na tego typu kolizje? czy raczej trzeba uzywac obiektow typu prosta, skos, kolo, kwadrat i sumowac ich ksztalty w calkowity ksztalt if(ludek.y+ludek.wys>kolo.srodek+kolo.r+prosta.y....) itd itd.... ?
|
|
jacek_k |
» 2010-01-09 18:24:46 Zazwyczaj tworzy się jakieś zderzaki, które mają regularne kształty i wtedy bada się kolizje, ale może istnieje jakaś ciekawsza metoda. |
|
KrQ |
» 2010-01-10 09:40:09 patrz moj tutorial do allegro(tutaj na forum, jak co pozniej pytaj o szczegóły. |
|
« 1 » |