Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C/C++] Niezależna kontrola OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-15 12:49
Autor Wiadomość
Kaikso
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C/C++] Niezależna kontrola OpenGL
» 2015-03-12 19:37:39
Witam ponownie ;)

Próbuje napisać dość nietypową aplikacje, ale działającą w prosty sposób. Aplikacja funkcjonuje w architekturze klient-serwer, klient zajmuje się klawiaturą, muszą i częścią logiczną, następnie wysyła polecenia do serwera który renderuje scenę 3D do odpowiedniego bufora i wysyła go do klienta, a on wyświetla go w odpowiednim miejscu.

A więc jeśli ktoś wie jak ustawić własny bufor dla OpenGL proszę o pomoc.
P-128227
pekfos
» 2015-03-12 20:08:15
następnie wysyła polecenia do serwera który renderuje scenę 3D do odpowiedniego bufora i wysyła go do klienta
Po co wprowadzać takie komplikacje..?
P-128230
Kaikso
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-12 20:20:16
@pekfos: dane od wszystkich klientów są zbierane, a generowana scena 3d jest wysyłana dla wszystkich ta sama :P
P-128231
Brunon3
» 2015-03-12 21:17:20
To będziesz musiał mieć mocny serwer. ;)

Wg. mnie na serwerze powinna się wykonywać logika a klienty powinny zająć się jedynie renderowaniem (na podstawie argumentów z serwera; np. pozycje, zdarzenia) i input-em od użytkownika.

Ale tak chyba też można, tylko nie rozumiem do końca zamysłu; chcesz przesyłać gotową scenę serwer->klient 'per tick'?

-BD.
P-128232
Kaikso
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-12 21:58:43
Tak właściwie to OpenGL jest jakoś inicjowany specjalnie czy wystarczy wykonać instrukcje, a potem pobrać dane ?
P-128233
pekfos
» 2015-03-12 22:21:47
Zajrzyj do implementacji SFMLa, klasa sf::RenderTexture.
P-128234
Kaikso
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-12 22:35:55
Nic nie znalazłem.
Sprawdzę jeszcze czy SFML nie korzysta z X11 albo WinAPI jak to jest w bibliotece GLUT.
https://github.com​/LaurentGomila/SFML/blob/master​/src/SFML/Graphics​/RenderTexture.cpp

@edit
Tak jak myślałem SFML korzysta z systemowych nakładek na OpenGL
https://github.com​/LaurentGomila/SFML/tree/master​/src/SFML/Window/Unix

Chyba pozostało poszukać bibliotek pośrednich między OpenGL z otwartym kodem źródłowym.
P-128235
Kaikso
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-13 16:36:44
Z tego co wiem to X11 działa jako klient-serwer więc da się zaprogramować zdalnie ekran. Ale teraz nie wiem jaz z poziomu systemu Windows połączyć się z X-Server który znajduje się na Linux-ie.
P-128260
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona