Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak generować dźwięki - elektroniczne "pyknięcia"?

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-14 18:49
Autor Wiadomość
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak generować dźwięki - elektroniczne "pyknięcia"?
» 2015-03-14 17:04:14
Witam. Właśnie obejrzałem sobie ten filmik i zastanawiam się, jak można generować takie "pyknięcia" w C++?

Ja to widzę tak; jest biblioteka, która dodaje m.in. metodę, do której się podaje jako argumenty 3 int'y, na podstawie których z głośników wydobywa się dźwięk odpowiadający tym trzem int'om. Dobrze myślę?

Zna ktoś jakąś bibliotekę (albo może metodę ze standardu C/C++/C++11), która umożliwia generowanie takich dźwięków? ;)

EDIT:

Próbowałem z
_beep()
, ale niestety ono za każdym razem zatrzymuje aplikację, a mi chodzi o to, żeby działało równolegle, gdyż chciałbym to wykorzystać do dźwięków do gry.

Czytałem również o
printf( / t );
, ale ja tworzę aplikację okienkową, a nie konsolową, więc to odpada.

Pozdrawiam,
-Brunon3.
P-128359
Monika90
» 2015-03-14 17:26:38
Jeżeli dobrze pamiętam to SFML pozwala na odtworzenie syntezowanego na żywo dźwięku, są też inne biblioteki np PortAudio, ta może być nawet prostsza w użyciu.

Jeżeli to ma być do gry, to najlepiej SFML.
P-128361
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-14 17:35:32
Dziękuję bardzo za odpowiedź. :)

Nie tworzę gry na SFML, tylko na Allegro, więc raczej użyję PortAudio.

Poszukałem już w Google informacji o tej bibliotece, ale nic (po Polsku) nie znalazłem. :(

No cóż... Szukam dalej. :)

EDIT:
Właśnie skończyłem czytać to_____ i niewiele z tego rozumiem...
Może ktoś byłby na tyle miły i poświęciłby minutkę na napisanie po polsku w punktach jak tego użyć bez rozwalania aplikacji? ;)

A ja wracam do szukania...

-BD.
P-128363
Monika90
» 2015-03-14 17:44:26
Sprawdź w dokumentacji allegro, czy ma możliwość odtwarzania dźwięku generowanego w czasie rzeczywistym. Z tego co widzę to allegro 5.0 to potrafi.
P-128364
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-14 17:50:35
Poszukałem, i nie znalazłem niczego co by przypominało generowanie dźwięku "na szybko", poza tym, choć nie jestem pewien czy to to:
Sound Init Routines Allegro 4.2

:/

EDIT:

Niestety, piszę w Allegro 4.2, gdyż... Allegro 5 mi się nie podoba.
Nie chcę się przesiadać na nowszą wersję tylko z powodu tej jednej metody... Naprawdę nie ma innego rozwiązania?

-BD.
P-128365
Monika90
» 2015-03-14 18:45:59
To jest to https://www.allegro.cc/manual​/4/api/audio-stream-routines/

Zaprezentowane w filmie metody polegają na wygenerowaniu ciągu próbek i wysłaniu ich do karty dźwiękowej - mam nadzieję że to rozumiesz.
P-128367
Brunon3
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-03-14 18:49:47
Dziękuję, to chyba to. :)

Temat zamykam. :)

-BD.
P-128368
« 1 »
  Strona 1 z 1