Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2] Wczytywanie tylko widocznej części mapy

Ostatnio zmodyfikowano 2015-03-18 19:55
Autor Wiadomość
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2] Wczytywanie tylko widocznej części mapy
» 2015-03-18 17:01:01
Jak system wczytywania map tworzycie w swoich grach? Chce stworzyć mapę kafelkową w 2D wczytywaną z pliku, każdy kafel będzie różnego typu o innych właściwościach reprezentowany przez klasę która dziedziczy po tile. Żeby nie zapełniać od początku całej pamięci chciałbym do vectora wczytać tyko ten fragment który powinien być wyświetlony na mapie, a w trakcie chodzenia kontener aktualizowałby się. Jak temu zaradzić?
P-128710
Brunon3
» 2015-03-18 17:02:45
Ja bym sprawdzał if'em czy klocek jest w zasięgu kamery, jeżeli jest, wczytuj. ;)

-BD.

/////////

Rozwiązanie @down jest lepsze!
P-128711
RazzorFlame
» 2015-03-18 19:55:52
Wyszukiwanie w pliku i operacja na nich co klatkę byłaby bardzo czasochłonna. Jak duża jest twa mapa, że nie chcesz wczytywać jej całej? Zapewne nie zajmuje więcej niż 0.5gb a dzisiejsze komputery mają zazwyczaj dużo pamięci, więc nie wiem w czym problem. Jeżeli jednak masz bardzo dużą mapę, to możesz wczytywać części mapy (tak jak np. w Minecraft chunki (8x8x256 klocków), będzie to chyba najlepsze z możliwych rozwiązań, wczytujesz wtedy 9 części (ta na której jesteś, i wszystkie sąsiednie).
P-128734
« 1 »
  Strona 1 z 1