Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Wskaźnik do obiektu. Jak przesunąć na kolejny obiekt.

Ostatnio zmodyfikowano 2017-06-26 07:23
Autor Wiadomość
radek04
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Wskaźnik do obiektu. Jak przesunąć na kolejny obiekt.
» 2015-04-05 16:46:51
Mam utworzoną klasę Osoba z polami w postaci danych osobowych (Imię, Nazwisko itp.).
Po utworzeniu wszystkich obiektów (person_0, person_1 ... person_5) program ma sprawdzić, czy wszystkie dane zostały uzupełnione. W przypadku braku jakiejkolwiek, wywołuję destruktor.
Chcę to zrobić w pętli. Próbowałem z użyciem referencji i wskaźników, ale stanąłem na przesunięciu wskaźnika na kolejny obiekt. Można to jakoś zrobić?
Jestem początkujący zarówno w klasach, jak i wskaźnikach.
C/C++
Osoba * sprawdzany; //wskaznik do obiektow typu Osoba; potrzebny do sprawdzenia kompletnosci danych

for( sprawdzany = & person_0; i < 6; i++ )
{
    cout << "Sprawdzam kompletnosc danych osobowych obiektu " << sprawdzany->Imie << " " << sprawdzany->Nazwisko << ".";
    if( sprawdzany->Imie == "brak" || sprawdzany->Nazwisko == "brak" || sprawdzany->Data_urodzenia == "brak" || sprawdzany->Plec == "brak" || sprawdzany->Miasto == "brak" )
    {
        sprawdzany->~Osoba();
    }
    else { cout << "\nDane kompletne.\n\n"; }
    sprawdzany++; //tutaj jest blad - chce przesunac wskaznik na kolejny obiekt
}
Zamiast sprawdzany++ próbowałem też
sprawdzany += sizeof( Osoba )
Powyższy kod oczywiście nie kompiluje się z powodu różnych typów Osoba i int, albo operatora ++ lub += (w zależności od moich różnych kombinacji i wariacji gwiazdek *, ampersandów &, operatorów rzutowania itp.).
P-130187
Monika90
» 2015-04-05 16:55:00
Co to jest person_0?


 
sprawdzany->~Osoba();
Jawne wywoływanie destruktora zostaw ekspertom.


 
sprawdzany++;
Z tego co widzę to nie jest wskaźnik do elementu tablicy, więc zwiększanie go o jeden nie skończy się dobrze.