Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML 2.0 - Broadcast

Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-08 17:21
Autor Wiadomość
BartQ
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML 2.0 - Broadcast
» 2015-04-08 11:23:13
Witam, bawię się od pewnego czasu z biblioteką SFML w wersji 2.0 i wprowadzam do mojego projektu komunikację sieciową (sockety UDP).
Mój program w celu wyszukiwaniu klientów ma wysyłać broadcast, na który to klienci odpowiedzą. W tym celu posłużyłem się
sf::IpAddress::Broadcast.toString()
 - który zwraca w stringu wartość 255.255.255.255. Przy moim IP lokalnym (192.168.0.122) i masce (255.255.255.0) odpowiednim broadcastem w tej podsieci jest 192.168.0.255. Jeżeli się nie mylę to gdy wyślę broadcast na 255.255.255.255,  będzie on latał po całej sieci, do czasu aż napotka router.
Moje pytanie to czy zwracany adres broadcastu jest prawidłowy i czy zawsze ta funkcja zwraca taką wartość? (jeśli tak, to po co ona jest).
P-130399
maly
» 2015-04-08 12:32:14
Moje pytanie to czy zwracany adres broadcastu jest prawidłowy i czy zawsze ta funkcja zwraca taką wartość?
Internet mówi że jest to stałe predefiniowane ip.
https://msdn.microsoft.com​/en-US/library​/system.net.ipaddress.broadcast(v=vs.110).aspx
w źródłach SFML
const IpAddress IpAddress::Broadcast( 255, 255, 255, 255 );

jeśli tak, to po co ona jest
Dla ułatwienia? Naprzykład localhost ma wartość 127.0.0.1.
P-130401
BartQ
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-08 17:21:00
Hmm.. gdyby się zastanowic, to faktycznie chyba nie ma potrzeby obliczania broadcastu dla danej sieci, skoro (o ile się nie mylę) trafiając do switcha tak czy siak w przypadku broadcastu będzie to adres FF:FF:FF:FF:FF:FF.
P-130410
« 1 »
  Strona 1 z 1