SFML 2.0 - Broadcast
Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-08 17:21
BartQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 2.0 - Broadcast » 2015-04-08 11:23:13 Witam, bawię się od pewnego czasu z biblioteką SFML w wersji 2.0 i wprowadzam do mojego projektu komunikację sieciową (sockety UDP). Mój program w celu wyszukiwaniu klientów ma wysyłać broadcast, na który to klienci odpowiedzą. W tym celu posłużyłem się sf::IpAddress::Broadcast.toString() - który zwraca w stringu wartość 255.255.255.255. Przy moim IP lokalnym (192.168.0.122) i masce (255.255.255.0) odpowiednim broadcastem w tej podsieci jest 192.168.0.255. Jeżeli się nie mylę to gdy wyślę broadcast na 255.255.255.255, będzie on latał po całej sieci, do czasu aż napotka router. Moje pytanie to czy zwracany adres broadcastu jest prawidłowy i czy zawsze ta funkcja zwraca taką wartość? (jeśli tak, to po co ona jest). |
|
maly |
» 2015-04-08 12:32:14 |
|
BartQ Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-04-08 17:21:00 Hmm.. gdyby się zastanowic, to faktycznie chyba nie ma potrzeby obliczania broadcastu dla danej sieci, skoro (o ile się nie mylę) trafiając do switcha tak czy siak w przypadku broadcastu będzie to adres FF:FF:FF:FF:FF:FF.
|
|
« 1 » |