Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++, DirectX 11, WinAPI] Współpraca kontrolek WinAPI z DirectX 11

Ostatnio zmodyfikowano 2015-04-14 07:36
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++, DirectX 11, WinAPI] Współpraca kontrolek WinAPI z DirectX 11
» 2015-04-11 15:50:17
Witam, zastanawiam się czy jest możliwość używania kontrolek z WinAPI, gdy używam DirectX 11. Obawiam się, że mogę zacząć pisać kod bez sensu, więc wolę się upewnić. Czy te kontrolki będą kompatybilne z Swapchainem z DX? Nie chcę w ciemno pisać bo stracę dużo czasu. Czy będę miał zagwarantowane to, że ikonki będą się wyświetlały na już wyświetlonym wcześnie oknem? Zabawy z pisaniem własnego GUI jest pełno, więc wolę użyć gotowego.
P-130567
DejaVu
» 2015-04-11 15:56:29
Poszukaj gotowego GUI do DirectX. WinAPI jest niezależną technologią od DirectX jak i OpenGL. Technologie te się ze sobą nie łączą.
P-130569
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-11 16:35:28
Właśnie "kompiluje" cegui i powiem Ci, że nigdy jeszcze się tak nie namęczyłem. Z całego serca nienawidzę cmake i tego, że jeszcze ani razu nie obyło się bez błędów.
P-130570
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-13 19:14:50
Próbowałem z CEGUI, po 2 dniach się poddałem, teraz próbuje z MyGUI. Mieliście kiedyś tak, że znaleźliście bibliotekę, którą na jakimś forum wiele razy polecali a potem okazuje się, że nie ma ani dokumentacji, ani tutoriala jak zbudować ją ani innych tutoriali? Z całego serca nienawidzę twórców tego syfu (CEGUI, MyGUI). Tyle czasu próbuje i nic. Tutorial, który pokazuje jak zbuildować wygląda mniej więcej tak:
- Sciagnij Dependencies, zbuilduj je pod Release i Debug
- Zbuduj używając CMake MyGUI
Przecież kurna nawet nie napisali gdzie wrzucić te Dependencies (+ ten folder ma jakieś 25 podfolderów i skąd mam wiedzieć które wybrać?). Bardzo podobnie było z CEGUI. 0 tutoriali, 0 dokumentacji. Dlaczego autor np. SFML potrafił ogarnąć CMake tak, że tylko włączyłem, skonfigurowałem, wygenerowałem i działało. Tutaj, za każdym razem gdy myśle, że wreszcie będzie działać, dostaje 2x więcej błędów. Nie mam siły już, chyba się poddam.
P-130845
maly
» 2015-04-13 19:39:58
Tak sobie spróbowałem skompilować MyGUI i chyba jedyne czego dodatkowo wymaga to freetype.
Trzeba też ustawić odpowiedni renderer MYGUI_RENDERSYSTEM(dla dx11 to '6').

Kompilacja trwa(z jakiś tydzień na moim kompie) więc niewiem czy rzeczywiście bedzie poprawna.

//EDIT
Minął tydzień i nie udało mi się tylko skompilować przykładów dla dx9(przez MinGW) ale z OpenGL wszystko poszło OK.
P-130846
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-04-13 21:50:19
OpenGL też mi wykrywa od razu. Renderer dla DirectX 11 to '4'. Już udało mi się to skompilować, o dziwo poszło dość szybko (musiałem pokombinować z folderami). Kompilacja u mnie trwa jakieś 3 minuty.
P-130855
maly
» 2015-04-14 07:36:52
Renderer dla DirectX 11 to '4'
Pewnie pobrałeś paczkę z sourceforge(wersję 3.2.0), ja żródła MyGUI mam z githuba(3.2.2).

Kompilacja u mnie trwa jakieś 3 minuty
Jak się kompiluje na komputerze a nie jak ja na kalkulatorku to... ;)
P-130867
« 1 »
  Strona 1 z 1