Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[c++] Pasjans - wyswietlnie

Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-11 14:16
Autor Wiadomość
Marcino24
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[c++] Pasjans - wyswietlnie
» 2015-05-11 12:21:09
Witam, mam na zadanie zrobić grę pasjans na ćwiczenia. Nie można stosować żadnych bibliotek graficznych. Bardzo bym prosił o jakieś porady jak zrobic wyświetlanie, bo nie wiem za bardzo jak się za to zabrać.
P-132076
darko202
» 2015-05-11 14:16:29
co do rysowania to wszystko zależy w czym będziesz programował
i co możesz i chcesz wykorzystać

może tylko tryb konsolowy (rysowanie pojedynczymi znakami w konsoli)
a może coś więcej np.
https://www.youtube.com/watch​?v=aYmjwmu5Wro
https://www.youtube.com/watch​?v=SJfKFT0Zqic



jeśli chodzi o pomysł to musisz :
1. określić co chcesz zaprezentować
np. standardowy pasjans Windows
* 4 stosy zbierające  S<kier> xxx , (xxx - aktualna karta na stosie)
* N stosów rozkładających z częściowo ukrytymi kartami S1: x,x,x,x,x,5kier, 4Trefl,
* 1 stos z wolnymi kartami

2. jaka ma być mechanika gry.
tzn.
 * jak wskazuję kartę
 * jak wskazuję stos,
 * jak wydaję polecenie do wykonania
 * jakie są możliwe polecenia

tutaj zawsze można zbudować model papierowy (Talia kart - rozłożona w wymyślony sposób)
przeprowadzić symulację gry. 


jak to już określisz to
3. zastanów się w jakich kontenerach będziesz przechowywał aktualne dane gry
np. kontenery statyczne, dynamiczne,

4. zastanów się czy chcesz zbudować program strukturalnie, czy obiektowo ?

I już masz plan aplikacji

i wtedy już zostaje programowanie :
5.
przenieś plan do programu w formie opisów
pozwala to zapanować nad kodem

np. realizacja obiektowa
C/C++
//klasa Gra - przechowuje wszystkie informacje o grze
class Gra {
    // własności
   
    // plansza
    // stosy zbierające
    // stosy rozłożone
    // wolne karty
   
    // konstruktory
    ...
   
    // metody
    void Rysuj() {...};
    ...
   
};

//itd. kolejne klasy i funkcja main
....
P-132079
« 1 »
  Strona 1 z 1