Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Sprawdzanie, które zmienne zawierają określoną zawartosć

Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-21 23:26
Autor Wiadomość
Szustarol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Sprawdzanie, które zmienne zawierają określoną zawartosć
» 2015-05-19 16:20:56
Witam,
chcę zrobić grę w konsoli która była by podsumowaniem tego jak ogarnąłem podstawy c++
ma to być gra 2D. Jak wiadomo obiektów będzie zapewne dużo, i będzie je trzeba wypisywać linijka po linijce, po czym czyścić konsolę i tak cały czas. Każdy obiekt będzie miał swoje koordynaty.
Gracz będzie miał koordynaty xpos ypos itd. Tych obiektów będzie sporo, a sprawdzanie, czy akurat w danej linii jest jakiś obiekt ( czy ypos danego obiektu jest równy z aktualnym numerem linii ) było by nieco żmudne ręcznie. Czy jest funkcja umożliwiająca sprawdzenie, które zmienne z danego typu wyliczeniowego są równe z numerem aktualnej linii?
P-132502
Monika90
» 2015-05-19 16:46:21
Dlaczego nie użyć gotoxy do rysowania obiektów?

Można też rysować obiekty do tablicy znaków, a następnie rysować na ekranie całą tablicę za jednym zamachem.
P-132503
Szustarol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-05-20 16:36:37
gotoxy działa tylko na windowsie, co prawda pracuję na tej platformie ale serce mam na linuxie więc nie chciał bym sam się przyczyniać do powiększania muru pomiędzy oprogramowaniem.
tablica znaków to ciekawy pomysł, coś popróbuję :)
P-132542
Maciek
» 2015-05-21 23:26:50
Jeśli zależy ci na cross platformowym rozwiązaniu to może ci pomoże:
http://www.projectpluto.com​/win32a.htm
A tak wogóle to jest chyba port ncurses dla windows(mingw), sprawdz na ftp-ie:
ftp://invisible-island.net​/ncurses/
P-132588
« 1 »
  Strona 1 z 1