Fizyka skoku .
Ostatnio zmodyfikowano 2010-02-06 22:13
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Fizyka skoku . » 2010-02-06 20:25:51 Witam, otóż czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak mam "stworzyć" fizykę skoku gracza(w 2D) ? Mam się wzorować ze wzorów które miałem na lekcji fizy ?
Przy okazji ,jak jest z resztą fizyki w grach ? można ją wzorować na fizyce , którą mam w technikum czy w grach odbywa się to jakoś inaczej ? |
|
WunM |
» 2010-02-06 21:01:36 Mam się wzorować ze wzorów które miałem na lekcji fizy ? Tak. Nie zapomnij o obliczaniu (i poźniejszym korzystaniu z) delta time, gdyż to podstawa w różnej maści grach i symulatorach wykorzystujących fizykę. |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-06 21:07:44 A mógłbyś parę słów więcej ? o tym delta time itd . Sam masz doczynienia z fizą w grach ? |
|
WunM |
» 2010-02-06 21:50:46 Delta time to przyrost czasu. W bibliotekach takich jak np. allegro jest funkcja zwracająca aktualny czas, który minął od uruchomienia biblioteki. Załóżmy że ta funkcja nazywa się current_time(). float time = current_time(); float delta_time; while( true ) { delta_time = current_time() - time time = current_time() }
Do czego to ustrojstwo służy? Nie wiemy ile czasu potrwa wykonanie instrukcji w pętli gdyż jest to uzależnione od uruchomionych procesów w komputerze itp. W każdym bądź razie raz będzie to np. 0.032s a raz 0.0892s (liczby z głowy). Aby pozbyć się tej rozbieżności: 1. Obliczamy delta time 2. Używamy delta time tam gdzie tego potrzeba Ad.1 - Wyjaśnione u góry Ad.2 Przykładowo obliczanie prędkości (wytłuszczone nazwy to wektory) v = v + dt * aDzięki temu prędkość będzie ulegać zmianie zależnie od czasu a nie klatki, którą aktualnie renderujesz. Innymi słowy jest to o wiele dokładniejsze i realniejsze. Sam masz doczynienia z fizą w grach ? Mam, ale nie do końca w grach. |
|
DejaVu |
» 2010-02-06 22:01:55 Chyba nie uważałeś zbytnio na fizyce jeśli nie wiesz co to jest delta czasu :P Po prostu poczytaj... fizyka w grach to temat rzeka. PS. Do tego by ludkiem skakać nie trzeba stosować stricte wzorów fizyki. PSS. Na forum znajdziesz nawet przykładowe kody w których był zaimplementowany skok PSSS. Nawet ja to komuś poprawiałem i dotyczyło to platofmówki PSSSS. google: site:forum.ddt.pl skokPSSSSS. ;P |
|
kamillo121 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-02-06 22:13:12 WunM , dzięki wielkie za pomoc , o to mi chodziło;] Panie Piotrze , fakt w gm fizę przespałem (koledzy +luźna lekcja = próźnia dotycząca wiedzy z fizy ) teraz też trochę ale zaczynam nadrabiać . To, że skok da się zrobić bez fizyki (wzorów i praw) w prostych gierkach to wiem , bo już nie raz robiłem takie ustrojstwa ale chciałem troche bardziej "po fizycznemu" to zrobić ;-] Dzięki wszystkim za pomoc i udanego weekendu życzę ;] |
|
« 1 » |