Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jaką bibliotekę graficzną wybrać?

Ostatnio zmodyfikowano 2015-05-30 01:15
Autor Wiadomość
Huxyf
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jaką bibliotekę graficzną wybrać?
» 2015-05-28 21:30:55
Witam,
Mam kilka pytań dotyczących pisania programów wykorzystujących biblioteki graficzne.

Pytania:
- Jaką bibliotekę graficzną wybrać? Mówiąc szczerze już zaczyna mnie nudzić pisanie programów w konsoli, ponieważ chciałbym wreszcie zacząć pisać bardziej konkretne programy tzn. z grafiką. Dzięki czemu będę miał większe możliwości. Głównie chciałbym się skupić na programach pod windows'a typu edytor tekstu, kalkulator itp. oraz na prostych grach.
- Tutejsze kursy różnych bibliotek graficznych np. WinAPI całkowicie wyczerpują zagadnienia związane z daną bibioteką czy przedstawiają one tylko namiastkę informacji?
- Pisząc krótkie programy z wykorzystaniem bibliotek graficznych lepiej pisać obiektowo czy pisanie obiektowe stosować tylko przy większych projektach?

Z góry dziękuje
Huxyf
P-132912
1aam2am1
» 2015-05-28 22:01:04
Ja polecam SFML w internecie jest dużo poradników, API jest proste i dostępne, a przy tym nie ogranicza potencjału programisty.
P-132913
DejaVu
» 2015-05-29 08:26:07
2D - SFML
3D - trudno powiedzieć...

Irrlicht jest niby fajny ale nie obsługuje czcionek wektorowych.

OGRE 3D jest zależny od tylu bibliotek, że aż się odechciewa jego kompilować. Poza tym trzeba być już dobrze ogarniętym, bo do łatwych ta biblioteka nie należy.
P-132915
stevy
» 2015-05-29 09:14:03
2D: Masz Allegro5, przez które wyłysiałem, masz SDL, SFML, ogólnie do wyboru, do koloru

3D: Możesz połączyć OpenGL z GLEW, GLFW i GML, gdzie:
GLFW tworzy okno, etc;
GLM to matematyczna, używać nie musisz bo operacje np. na macierzach itd. możesz napisać sam;
GLEW cała reszta...;

Za silniki jak Ogre czy Unity się nie bierz nawet, zabierają całą zabawę
P-132919
pekfos
» 2015-05-29 16:56:34
Jaką bibliotekę graficzną wybrać? Mówiąc szczerze już zaczyna mnie nudzić pisanie programów w konsoli
A nie nudzi cię pytanie o rzeczy, które możesz sobie dużo szybciej sam znaleźć..?

kursy różnych bibliotek graficznych np. WinAPI całkowicie wyczerpują zagadnienia związane z daną bibioteką
Ha, ha ha. Żaden kurs nie jest wyczerpujący. Do wielu bibliotek kursy nawet nie istnieją i jakoś nikt nie narzeka.

Pisząc krótkie programy z wykorzystaniem bibliotek graficznych lepiej pisać obiektowo czy pisanie obiektowe stosować tylko przy większych projektach?
Jak ci wygodnie.

API jest proste i dostępne
A masz jakiś przykład biblioteki, gdzie API nie jest dostępne?
P-132931
bingo009
» 2015-05-29 20:23:44
Pytanie 1:
SFML do grafiki 2D, do grafiki 3D na sam początek dobry jest Irrlich - dość prosty engine z całkiem sporymi możlwościami. OpenGL nie polecam, bez podstaw graficznych będzie ci ciężko - sam próbowałem bez podstawowej wiedzy na temat grafiki komputerowej i się odbiłem.

Pytanie 2:
Z tego co przeczytałem parę kursów np. Allegro, SFML czy WinAPI, to raczej przedstawiają one w większości mocne podstawy. Do bardziej zaawansowanych projektów i tak będziesz musiał się zaprzyjaźnić z dokumentacją.

Pytanie 3:
To zależy. Jak nie gubisz się w pisaniu strukturalnym i potrafisz ładnie pisać, to pisz strukturalnie. Obiektowe zostało wymyślone po to, aby łatwiej organizować kod, lecz strukturalnie też da się bardzo ładnie zorganizować kod.
P-132941
kmlkamilek
» 2015-05-30 01:15:04
Jeśli chodzi o biblioteki to doradzę ci tylko w kwestii 2D. SFML jest biblioteką w pełni obiektową i do jego zrozumienia przydatna jest przynajmniej podstawowa wiedza na temat obiektowości, sama biblioteka jednak jest przejrzysta, ma bardzo dobrą i przejrzystą dokumentację. SDL nie jest obiektowy, ale więcej ci o nim nie powiem, ponieważ nie zgłębiałem się w jego szczegóły.

Co do kursów, powiem tyle że każdy z kursów na tej stronie nauczy cię podstaw potrzebnych, byś mógł potem we własnym zakresie wiedzę na temat danej biblioteki poszerzać. WinAPI jest wyjątkiem. Kurs jest bardzo rozbudowany, ale to ze względu na rozbudowanie samej biblioteki.

Jak pisać mniejsze, lub większe programy? Tak naprawdę, jak wolisz. Przy większych projektach zdecydowanie obiektowe podejście jest najlepsze, bo m. in. powoduje, że kod jest bardziej przejrzysty. Choć swoją drogą pojęcia "większy", lub "mniejszy" to pojęcia względne. Dla jednego 100 linijek kodu, będzie wielkim projektem, dla drugiego będzie to malutki fragment jednej z kilkudziesięciu funkcji.

P-132960
« 1 »
  Strona 1 z 1