Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.2] Audio Listener Direction, czyli jak to ustawić?

Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-04 19:56
Autor Wiadomość
frogi16
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.2] Audio Listener Direction, czyli jak to ustawić?
» 2015-07-04 16:31:36
Witam.
Pisząc system dźwięku w grze zacząłem zastanawiać się, w jaki sposób ustawić Direction w AudioListenerze? Problem to - jak się pewnie domyślacie - koordynaty 3D, bo w żaden sposób nie jestem w stanie sobie wyobrazić przeliczenia tego z dwóch do trzech wymiarów. Zasadniczo chciałbym żeby obrót był identyczny jak mojego gracza. Obrót gracza trzymam w postaci kąta liczonego od góry (tzn. jeżeli wyobrazić sobie zegar, to kierunek w górę to 0 stopni, w prawo to 90 itp.).

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
P-134307
maly
» 2015-07-04 18:23:56
Obróć wektor(0,1) według rotacji playera i ustaw w sf::Listener::setUpVector z wartością 0 dla z.
P-134310
frogi16
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-04 19:56:20
Sądząc po dokumentacji, muszę użyć i setUpVector, i setDirection. SetUpVector musi być powyżej pozycji gracza, więc to po prostu lokalizacja mojego gracza ze zwiększoną wartością z (tak wnioskuję). Pytam natomiast o Direction.
P-134318
« 1 »
  Strona 1 z 1