Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Instalacja SFGUI w Code Blocks

Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-19 16:26
Autor Wiadomość
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Instalacja SFGUI w Code Blocks
» 2015-07-18 16:55:17
Zaktualizowałem SFML do 2.3.1 i gcc do 4.8.1. Zbudowałem SFML, projekt działał, potem po długim boju SFGUI, ale nie mogę zainstalować, żeby działało. Dalej mam błędy linkera. Szukałem w Google ale nic nie pomogło.
W logach jest folder SFML-2.1, ale zawiera pliki 2.3.1

C/C++
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <GL\glew.h>
#include <SFGUI/SFGUI.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    sfg::SFGUI sfgui;
    return 0;
}

-------------- Build: Release in sfml (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe -LC:\Users\czosnek\Desktop\glew-1.12.0\lib -LD:\cpplibs\SFGUI\lib -LD:\cpplibs\SFML-2.1\lib -o bin\Release\sfml.exe obj\Release\App.o obj\Release\Counter.o obj\Release\main.o obj\Release\Stat.o  -s -lwinmm  D:\cpplibs\glew-1.12.0\lib\Release\x64\glew32.lib D:\cpplibs\glew-1.12.0\lib\Release\x64\glew32s.lib D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a -lsfml-network -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lsfml-audio -lsfml-main
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x2fe3): undefined reference to `glPushClientAttrib@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x2ff2): undefined reference to `glPushAttrib@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3001): undefined reference to `glEnable@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3010): undefined reference to `glEnable@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3027): undefined reference to `glBlendFunc@8'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3036): undefined reference to `glEnableClientState@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3045): undefined reference to `glEnableClientState@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3054): undefined reference to `glEnableClientState@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3081): undefined reference to `glPopAttrib@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3086): undefined reference to `glPopClientAttrib@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3193): undefined reference to `glMatrixMode@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x319b): undefined reference to `glPushMatrix@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31a0): undefined reference to `glLoadIdentity@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31ac): undefined reference to `glMatrixMode@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31b4): undefined reference to `glPushMatrix@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31b9): undefined reference to `glLoadIdentity@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31ff): undefined reference to `glViewport@16'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32bd): undefined reference to `glOrtho@48'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32cc): undefined reference to `glMatrixMode@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32d4): undefined reference to `glPushMatrix@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32d9): undefined reference to `glLoadIdentity@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32e5): undefined reference to `glEnable@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32ff): undefined reference to `glDisable@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3307): undefined reference to `glPopMatrix@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3313): undefined reference to `glMatrixMode@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x331b): undefined reference to `glPopMatrix@0'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3327): undefined reference to `glMatrixMode@4'
D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x332f): undefined reference to `glPopMatrix@0'
c:/program files (x86)/codeblocks/mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/4.8.1/../../../../mingw32/bin/ld.exe: D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj): bad reloc address 0x4 in section `.rdata'
c:/program files (x86)/codeblocks/mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/4.8.1/../../../../mingw32/bin/ld.exe: final link failed: Invalid operation
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minute(s), 0 second(s))
28 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s))

Konfiguracja

Gdzie jest błąd?
P-134865
RazzorFlame
» 2015-07-18 21:52:53
sfml-network - Dynamiczna biblioteka
sfml-network-s - Statyczna biblioteka
Analogicznie do innych. Używasz SFML_STATIC więc powinieneś też linkować statycznie.
P-134870
1aam2am1
» 2015-07-18 22:35:29
Zalinkuj opengl32
P-134873
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-19 12:37:21
Zalinkowałem, funkcje OpenGL mogę użyć ale SFGUI dalej ma ten sam problem.

C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <GL/glew.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glut.h>
#include <SFGUI/SFGUI.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    // sfg::SFGUI sfgui;
    glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );
    glPushClientAttrib( 0 );
    return 0;
}
[ cpp ]
P-134899
1aam2am1
» 2015-07-19 15:58:41
W linkach nie powinno być D:/.../libsfegui.a
I tak dalej tylko
libsfegui
A ścieszke gdzie szukać podajesz w serch directorys/linker
P-134909
czosnek17
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2015-07-19 16:13:06
Ok dzięki, skompilowałem SFGUI jeszcze raz i zaczęło działać. Tylko teraz chcę mieć w klasie obiekt sfg::Window, a on nie ma domyślnego konstruktora i przez to mam błąd. Próbowałem to obejść, ale mi się nie udało. Co z tym zrobić? ;_;
P-134910
jankowalski25
» 2015-07-19 16:26:53
Główny problem rozwiązany, więc temat do zamknięcia.
P-134913
« 1 »
  Strona 1 z 1