Instalacja SFGUI w Code Blocks
Ostatnio zmodyfikowano 2015-07-19 16:26
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Instalacja SFGUI w Code Blocks » 2015-07-18 16:55:17 Zaktualizowałem SFML do 2.3.1 i gcc do 4.8.1. Zbudowałem SFML, projekt działał, potem po długim boju SFGUI, ale nie mogę zainstalować, żeby działało. Dalej mam błędy linkera. Szukałem w Google ale nic nie pomogło. W logach jest folder SFML-2.1, ale zawiera pliki 2.3.1 #include <SFML\Graphics.hpp> #include <GL\glew.h> #include <SFGUI/SFGUI.hpp> #include <iostream>
int main() { sfg::SFGUI sfgui; return 0; }
-------------- Build: Release in sfml (compiler: GNU GCC Compiler)---------------
mingw32-g++.exe -LC:\Users\czosnek\Desktop\glew-1.12.0\lib -LD:\cpplibs\SFGUI\lib -LD:\cpplibs\SFML-2.1\lib -o bin\Release\sfml.exe obj\Release\App.o obj\Release\Counter.o obj\Release\main.o obj\Release\Stat.o -s -lwinmm D:\cpplibs\glew-1.12.0\lib\Release\x64\glew32.lib D:\cpplibs\glew-1.12.0\lib\Release\x64\glew32s.lib D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a -lsfml-network -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lsfml-audio -lsfml-main D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x2fe3): undefined reference to `glPushClientAttrib@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x2ff2): undefined reference to `glPushAttrib@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3001): undefined reference to `glEnable@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3010): undefined reference to `glEnable@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3027): undefined reference to `glBlendFunc@8' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3036): undefined reference to `glEnableClientState@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3045): undefined reference to `glEnableClientState@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3054): undefined reference to `glEnableClientState@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3081): undefined reference to `glPopAttrib@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3086): undefined reference to `glPopClientAttrib@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3193): undefined reference to `glMatrixMode@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x319b): undefined reference to `glPushMatrix@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31a0): undefined reference to `glLoadIdentity@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31ac): undefined reference to `glMatrixMode@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31b4): undefined reference to `glPushMatrix@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31b9): undefined reference to `glLoadIdentity@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x31ff): undefined reference to `glViewport@16' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32bd): undefined reference to `glOrtho@48' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32cc): undefined reference to `glMatrixMode@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32d4): undefined reference to `glPushMatrix@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32d9): undefined reference to `glLoadIdentity@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32e5): undefined reference to `glEnable@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x32ff): undefined reference to `glDisable@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3307): undefined reference to `glPopMatrix@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3313): undefined reference to `glMatrixMode@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x331b): undefined reference to `glPopMatrix@0' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x3327): undefined reference to `glMatrixMode@4' D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj):Renderer.cpp:(.text+0x332f): undefined reference to `glPopMatrix@0' c:/program files (x86)/codeblocks/mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/4.8.1/../../../../mingw32/bin/ld.exe: D:\cpplibs\SFGUI\lib\libsfgui.a(Renderer.cpp.obj): bad reloc address 0x4 in section `.rdata' c:/program files (x86)/codeblocks/mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/4.8.1/../../../../mingw32/bin/ld.exe: final link failed: Invalid operation collect2.exe: error: ld returned 1 exit status Process terminated with status 1 (0 minute(s), 0 second(s)) 28 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s))
Konfiguracja Gdzie jest błąd? |
|
RazzorFlame |
» 2015-07-18 21:52:53 sfml-network - Dynamiczna biblioteka sfml-network-s - Statyczna biblioteka Analogicznie do innych. Używasz SFML_STATIC więc powinieneś też linkować statycznie. |
|
1aam2am1 |
» 2015-07-18 22:35:29 Zalinkuj opengl32 |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-19 12:37:21 Zalinkowałem, funkcje OpenGL mogę użyć ale SFGUI dalej ma ten sam problem. #include <SFML/Graphics.hpp> #include <GL/glew.h> #include <GL/gl.h> #include <GL/glut.h> #include <SFGUI/SFGUI.hpp> #include <iostream>
int main() { glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 ); glPushClientAttrib( 0 ); return 0; } [ cpp ] |
|
1aam2am1 |
» 2015-07-19 15:58:41 W linkach nie powinno być D:/.../libsfegui.a I tak dalej tylko libsfegui A ścieszke gdzie szukać podajesz w serch directorys/linker |
|
czosnek17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-07-19 16:13:06 Ok dzięki, skompilowałem SFGUI jeszcze raz i zaczęło działać. Tylko teraz chcę mieć w klasie obiekt sfg::Window, a on nie ma domyślnego konstruktora i przez to mam błąd. Próbowałem to obejść, ale mi się nie udało. Co z tym zrobić? ;_; |
|
jankowalski25 |
» 2015-07-19 16:26:53 Główny problem rozwiązany, więc temat do zamknięcia. |
|
« 1 » |