[SFML] Pomoc w poruszaniu spritem.
Ostatnio zmodyfikowano 2015-11-08 12:59
Kajtex Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Pomoc w poruszaniu spritem. » 2015-11-07 10:47:43 Witam! Jako ,że jestem niezwykle początkujący, proszę o pomoc w poruszaniu spritem. Oto mój kod: #include <SFML/Window.hpp> #include <SFML/Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 1000, 600, 32 ), "Programik :)" ); while( okno.isOpen() ) { sf::Event Zdarzenie; sf::Texture Teksturka; sf::Sprite Kula; Teksturka.loadFromFile( "C:\\Users\\Kajtek\\Documents\\Projekty C++\\SFML_Projekt\\Kula.jpg" ); Kula.setTexture( Teksturka ); Kula.setPosition( 75, 75 ); sf::Vector2f position = Kula.getPosition(); while( okno.pollEvent( Zdarzenie ) ) { Kula.setPosition( Kula.getPosition() ); if( Zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && Zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape ) okno.close(); if( Zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && Zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::A ) { okno.clear( sf::Color( 192, 134, 250 ) ); okno.draw( Kula ); } if( Zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && Zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::B ) okno.draw( Kula ); if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Right ) ) { okno.clear(); Kula.move( 10, 0 ); okno.draw( Kula ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Left ) ) { okno.clear(); Kula.move( - 10, 0 ); okno.draw( Kula ); } okno.display(); } } }
Ktoś mi powie, jak zrobić, by kulka mogła się poruszać po całej mapie a nie tylko w dwa miejsca? Z góry dziękuję :) |
|
1aam2am1 |
» 2015-11-07 19:58:28 po pierwsze sf::Keyboard::isKeyPressed nie jest zależne od eventów więc to poza pętle 2. Prędkość jest zależna od pętli programu więc albo zrobisz timer albo ogranicz ilość klatek na sekundę |
|
Kajtex Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-08 12:59:17 A jak zrobić timer ,który mi pomoże? Bo ograniczyłem i nic nie dało :( EDIT: Wyciągnąłem deklarakcje zmiennych przed pętlę i chodzi xD |
|
« 1 » |