Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ allegro mapa

Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-10 20:24
Autor Wiadomość
Bartaz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
C++ allegro mapa
» 2010-03-10 18:24:24
Witam
mam pytanie bo chce zrobic mape ale nie z kafelkow tylko z jednego duzego, naprawde dużego obrazka.bmp .
I pytanie czy to sie oplaca ,czy moze spowolnic gre?
A moze lepiej jednak zrobic z kafelkow.
Ale tak jak ja chce wydaje mi sie ze jest duzo latwiej itp.
I ogolnie ladniej by to wyglądało...
P-14851
pixelmaster
» 2010-03-10 18:44:49
Użycie ogromnego obrazka:
- długie wczytywanie
- zajmowanie dużo miejsca w pamięci
- ewentualna edycja mapy trudniejsza niż w przypadku mapy kafelkowej
P-14852
szyx_yankez
» 2010-03-10 19:18:19
Moim zdaniem nie ma to sensu gdyz na twojej(giga mapie) z pewnością będą powtarzające się sekcje(budynki drzewa itp.), ten sam efekt mozna osiągnąć za pomocą mapy kafelkowej, dostajeszcz więcej opcji takich jak np znikanie obiektów, edycja mapy bez zbędnego malowania.
Jeżeli rozmiar mapy z bmp i mapy kafelkowej ma byc taki sam to pamięci ram ten porgram raczej będzie zajmował tyle samo w obu przypadkach z wydajnościa będzie podobnie. 
P-14856
Bartaz
Temat założony przez niniejszego użytkownika
...
» 2010-03-10 19:43:11
A wiec tak mogly by mi ktos napisac jak zrobic taka mape kafelkowa rozdzielczosc 1000,700 i zeby kafelki nie byly wicinane z jednej bitmapy tylko kazdy kafelek by mial swoj plik.bmp.
Wiem ze to jest na stronie easykodera ale tam wlasnie jest z wycinaniem
i prosilbym o wmiare prosty kod z wyjasnieniem...
P-14860
szyx_yankez
» 2010-03-10 20:21:51
Kodu nie będzie, sorry(wiem, że to było chamskie).  Ale moge ci powiedzieć tak:
-Wczytujesz bitmapy(pojedyncze pliki bmp).
-Wyświetlasz je w okreslonych odstępach na jakąś stworzoną bitmape.
-I reszte masz na stronie easykodera.
P-14868
szyx_yankez
» 2010-03-10 20:24:52
<< double post >>
P-14869
« 1 »
  Strona 1 z 1