C++ allegro mapa
Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-10 20:24
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++ allegro mapa » 2010-03-10 18:24:24 Witam mam pytanie bo chce zrobic mape ale nie z kafelkow tylko z jednego duzego, naprawde dużego obrazka.bmp . I pytanie czy to sie oplaca ,czy moze spowolnic gre? A moze lepiej jednak zrobic z kafelkow. Ale tak jak ja chce wydaje mi sie ze jest duzo latwiej itp. I ogolnie ladniej by to wyglądało... |
|
pixelmaster |
» 2010-03-10 18:44:49 Użycie ogromnego obrazka: - długie wczytywanie - zajmowanie dużo miejsca w pamięci - ewentualna edycja mapy trudniejsza niż w przypadku mapy kafelkowej |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-10 19:18:19 Moim zdaniem nie ma to sensu gdyz na twojej(giga mapie) z pewnością będą powtarzające się sekcje(budynki drzewa itp.), ten sam efekt mozna osiągnąć za pomocą mapy kafelkowej, dostajeszcz więcej opcji takich jak np znikanie obiektów, edycja mapy bez zbędnego malowania. Jeżeli rozmiar mapy z bmp i mapy kafelkowej ma byc taki sam to pamięci ram ten porgram raczej będzie zajmował tyle samo w obu przypadkach z wydajnościa będzie podobnie. |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-03-10 19:43:11 A wiec tak mogly by mi ktos napisac jak zrobic taka mape kafelkowa rozdzielczosc 1000,700 i zeby kafelki nie byly wicinane z jednej bitmapy tylko kazdy kafelek by mial swoj plik.bmp. Wiem ze to jest na stronie easykodera ale tam wlasnie jest z wycinaniem i prosilbym o wmiare prosty kod z wyjasnieniem... |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-10 20:21:51 Kodu nie będzie, sorry(wiem, że to było chamskie). Ale moge ci powiedzieć tak: -Wczytujesz bitmapy(pojedyncze pliki bmp). -Wyświetlasz je w okreslonych odstępach na jakąś stworzoną bitmape. -I reszte masz na stronie easykodera. |
|
szyx_yankez |
» 2010-03-10 20:24:52 << double post >> |
|
« 1 » |