Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++ allegro dzwiek » 2010-03-10 21:51:19 Witam robie sobie menu i chce zrobic zeby po najechaniu na napis nowa gra wlonczyl sie taki tam dzwiek trwa moze nawet nie cala sekunde. Wszysko fajnie dziala ale chodzi oto ze jak juz ten dzwiek sie odtworzy to zeby nie gral w kolko(znaczy w momencie jak sie najedzie) to zeby sie odtworzyl raz a potem dopiero ma sie odtworzyc gdy znowu sie na napis najedzie Napewno wiecie o co chodzi bo praktycznie w kazdej grze takie cos jest... i ogolnie czasami sie zacina przy tym cala gra... |
|
malan |
» 2010-03-10 23:05:42 play_sample(dzwiek, 255,127,1000,1);
A jeśli chodzi o zapętlenie to chyba nie ma czego wyjaśniać 0 - dźwięk odgrywamy tylko raz, 1 - odgrywamy seryjnie jeden za drugim. |
|
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-03-10 23:13:47 Tego juz probowalem ,ale chyba zle mnie zrozumiales bo dzwiek sie odtwarza w kolko ale jesli myszka jest na danej bitmapie... Kod: if(( mx > menu_nowa_gra.x && mx < menu_nowa_gra.x + menu_nowa_gra.s && my > menu_nowa_gra.y && my < menu_nowa_gra.y + menu_nowa_gra.w ) ) { play_sample( click, 255, 127, 1007, 0 ); masked_blit( menu_opcja_z, bufor, 0, 0, menu_nowa_gra.x, menu_nowa_gra.y, menu_nowa_gra.s, menu_nowa_gra.w ); } |
|
malan |
» 2010-03-10 23:18:18 Jeżeli najedzie się myszką na dany obszar to ma się dźwięk odtwarzać w kółko dopóki się z niego (tj. obszaru) nie wyjdzie, tak? |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-03-10 23:22:18 Jezeli sie najedzie sie na bitmape z napisem nowa gra to ma sie wlonczyc dzwiek o dlugosci okolo 1 sekundy i sie wlancza ,ale jezeli sie skonczy to sie wlancza znowu i tak wkolko ,ale tylko jezeli kursor jest na bitmapie,a jak kursor nie najezdrza to wszystko dobrze |
|
malan |
» 2010-03-10 23:29:23 Najprościej: bool if_play = true;
if(( mx > menu_nowa_gra.x && mx < menu_nowa_gra.x + menu_nowa_gra.s && my > menu_nowa_gra.y && my < menu_nowa_gra.y + menu_nowa_gra.w ) ) { if( if_play ) { play_sample( click, 255, 127, 1007, 0 ); if_play = false; } masked_blit( menu_opcja_z, bufor, 0, 0, menu_nowa_gra.x, menu_nowa_gra.y menu_nowa_gra.s, menu_nowa_gra.w ); } else { if_play = true; } |
|
Bartaz Temat założony przez niniejszego użytkownika |
... » 2010-03-10 23:33:18 Dzieki :)
|
|
« 1 » |