[SFML] LNK2001 unresolved external symbol przy dowolnym programie napisanym z użyciem SFML
Ostatnio zmodyfikowano 2015-11-21 18:08
Lordzik93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] LNK2001 unresolved external symbol przy dowolnym programie napisanym z użyciem SFML » 2015-11-21 03:31:57 Witam Jak po tytule można sądzić mam problemy z linkowaniem projektu napisanego w C++ z użyciem SFMLa w wersji 2.3.1 Mam Visual Studio 2015 Enterprise SFML instalowałem zgodnie z poradnikiem na stronie: http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/start-vc.phpProblem polega na tym, że nie ważne jaki program w SFML napisze to i tak otrzymam jakąś ilość błędów typu: 1>------ Build started: Project: Temporary, Configuration: Debug Win32 ------ 1>Main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: static class sf::RenderStates const sf::RenderStates::Default" (?Default@RenderStates@sf@@2V12@B) 1>Main.obj : error LNK2001: unresolved external symbol "public: static class sf::Color const sf::Color::Cyan" (?Cyan@Color@sf@@2V12@B) 1>C:\Users\Lordzik93\documents\visual studio 2015\Projects\Praca Inzynierska\Debug\Temporary.exe : fatal error LNK1120: 2 unresolved externals ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ========== Ta lista błędów dotyczy tego programu: #include <SFML\Graphics.hpp>
int main() { sf::RenderWindow window( sf::VideoMode( 640, 480 ), "SFML Application" ); sf::CircleShape shape; shape.setRadius( 40.f ); shape.setPosition( 100.f, 100.f ); shape.setFillColor( sf::Color::Cyan ); while( window.isOpen() ) { sf::Event event; while( window.pollEvent( event ) ) { if( event.type == sf::Event::Closed ) window.close(); } window.clear(); window.draw( shape ); window.display(); } } Próbowąłem też kompilować kody programów przykładowych dostarczonych przez stronę SFML lecz miałem tylko listę z 33 błędami tego samego typu co te powyżej. |
|
j23 |
» 2015-11-21 10:16:58 Błędy unresolved external ... świadczą o tym, że nie załączyłeś wymaganego pliku LIB/CPP/C. Jesteś pewny, że dodałeś odpowiednie wersje bibliotek? |
|
Lordzik93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-21 15:34:41 W takim razie nie wiem których plików mi brakuje. Wskazałem na folder zawierający pliki nagłówkowe oraz na folder zawierający pliki ".lib" W ustawieniach projektu w części Linker-> Input->Additional Dependencies dla Realise dodałem: sfml-graphics.lib sfml-window.lib sfml-system.lib sfml-main.lib opengl32.lib freetype.lib winmm.lib gdi32.lib jpeg.lib a dla Debug: sfml-graphics-d.lib sfml-window-d.lib sfml-system-d.lib sfml-main-d.lib opengl32.lib freetype.lib winmm.lib gdi32.lib jpeg.lib nie wiem czego mi tutaj brakuje |
|
Lordzik93 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-11-21 18:04:07 Problem rozwiązany Wszystko poprawiło sie w momencie gdy usunąłem wpis SFML_STATIC z definicji preprocesora |
|
j23 |
» 2015-11-21 18:08:40 ...
|
|
« 1 » |