Purchawek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Wybór odpowiedniej biblioteki pod duży projekt gry 2D » 2015-12-08 22:13:22 Cześć wszystkim! Piszę z nie byle jakim tematem, lecz z takim, który poważnie będzie rzutować ~3-4 lata mojego życia. W C++ programuję już dość długi czas i korzystając z tego, że studia informatyczne zostawiają mi odrobinę wolnego czasu, planuję stworzyć całkiem spory projekt, który później pewnie sprzedam. Nie jestem sam, działam z moim współlokatorem-grafikiem (swoją drogą świetnym, mogę wrzucić grafikę koncepcyjną gł. postaci z gry) i muzykiem. Mam też zespół programistów-wolnych strzelców, którzy bez zobowiązań zaoferowali mi pomoc w pracy nad programem. Ale to nie o tym! Problem, przed którym stoję, został dość dobrze podsumowany przez nazwę tematu. Zastanawiam się, w czym powinienem napisać program. Wiem, że w internecie jest pełno informacji na temat wad i zalet danych bibliotek, ale interesuje mnie głównie opinia osób, które mają już z nimi jakąś styczność i są w stanie obiektywnie odpowiedzieć na moje pytania (albo rozwiązać moje problemy). Potrzebuje biblioteki, która optymalnie będzie spełniać poniższe warunki: - będzie zoptymalizowana pod kątem grafiki 2D (performance) - będzie nadawać się do zarządzania dużymi projektami (fakt - to zależy głównie od programisty, ale z pustego nawet Salomon nie naleje) - będzie multiplatformowa (programuję na Arch Linuksie, więc ciężko byłoby pisać w czymś stricte pod Windowsa) - będzie oferować szeroki wachlarz narzędzi do pracy w grafice 2D - będzie zbudowana w oparciu o sensowne rozwiązania i składnię(patrz: na zasadzie anty-WinAPI) - ... jeszcze może mi coś przyjdzie do głowy. Warunki ułożone są hierarchicznie, tzn im wyższy, tym dla mnie ważniejszy. Próbowałem już pisać w kilku: SFML 1.6 (dawno temu), SFML 2.1 (nie udało mi się specjalnie niczego stworzyć - ale to też dawno temu), Allegro 5 (to mi nawet podeszło, ale słyszałem, że jest prymitywne - nie wiem jak to się ma do rzeczywistości), OpenGL (ale doszedłem do wniosku, że to zdecydowanie bardziej pod 3D). Obecnie siedzę i totalnie nie wiem, na czym się skupić, aby mialo to jakikolwiek sens i szanse na powodzenie. Przepisywanie projektu w połowie na inną bibliotekę (a to nie zapowiada się na coś małego) nie wchodzi raczej w grę, a nauka kilku pod rząd i testowanie również nie brzmi zachęcająco. Tak więc pełen niecierpliwości czekam na opinie ludzi, którzy wiedzą i powiedzą - w czym mam to programować?
PS: Zaraz Gwiezdne Wojny PS2: Coraz bliżej święta PS4: Wolę XONE PS5: Nie ma PS3. |
|
Gibas11 |
» 2015-12-08 22:24:22 Jak ci w SFMl 2.1 nic się nie stworzyło to kiepsko pisałeś. Jest takie banalne i wielofunkcyjne że kod sam się pisze - masz tylko myśleć jak działa. |
|
Purchawek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-08 22:28:58 A więc sugerujesz SFML 2.1 Rzucę okiem, dzięki. |
|
Gibas11 |
» 2015-12-08 22:31:58 Niekoniecznie 2.1, możesz pobrać najnowsze (2.3.2), ja wolę trzymać się świeżego softu. |
|
pekfos |
» 2015-12-08 22:32:29 będzie nadawać się do zarządzania dużymi projektami |
Dalej piszesz o bibliotece graficznej..? Przepisywanie projektu w połowie na inną bibliotekę |
To słabo planujesz zorganizować sobie ten projekt. Zmiana biblioteki graficznej na inną podobną, to tylko zmiany w kodzie grafiki - najwyżej parę procent całego kodu gry. - będzie multiplatformowa (programuję na Arch Linuksie, więc ciężko byłoby pisać w czymś stricte pod Windowsa) - będzie oferować szeroki wachlarz narzędzi do pracy w grafice 2D - będzie zbudowana w oparciu o sensowne rozwiązania i składnię(patrz: na zasadzie anty-WinAPI) |
SFML + OpenGL. Obecnie siedzę i totalnie nie wiem, na czym się skupić, aby mialo to jakikolwiek sens i szanse na powodzenie. |
A co na to twój sztab programistów? |
|
Purchawek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2015-12-08 22:45:09 Pekfos, dzięki, ale nie rozumiem czemu wrzucasz jakąś ofensywę. "Sztab programistów" nie będzie klepać kodu, ale myśleć nad znalezieniem najlepszego sposobu na zrealizowanie niektórych podprojektów. Biblioteka o rozlazłej składni, wymagająca uzupełniania tysiąca parametrów i pisania nadmiernych ilości kodu, gmatwa niepotrzebnie sprawę i wprowadza zamęt. "To słabo... " - w porządku. A więc OpenGL i SFML na ten moment wygrywają. |
|
DejaVu |
» 2015-12-09 15:42:55 Ja bym na Twoim miejscu wybrał Unity 3D lub Unreal Engine do pisania jakiejkolwiek gry. To nie są czasy, gdzie klepanie gier w C++ jest efektywne i opłacalne. |
|
« 1 » |