[C++, Allegro] Jak uniknąć zatrzymywania programu??
Ostatnio zmodyfikowano 2010-03-18 16:27
deidara17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, Allegro] Jak uniknąć zatrzymywania programu?? » 2010-03-15 21:28:22 Mam troszkę dziwny problem, bo chcę, żeby strzałki w lewo/w prawo operowały jednym obrazkiem (małym trójkątem), a oprócz tego chcę, żeby inny obrazek (buźka) poruszał się w lewo (cały czas). Kiedy jednak nie naciskam żadnego klawisza, to program nie kontynuuje pracy i buźka się nie porusza. Jak zrobić, żeby ominąć sprawdzanie klawisza, jeśli żaden nie został wciśnięty?? |
|
Bartaz |
... » 2010-03-15 21:31:21 Chodzi ci oto ze jak wcisniesz tylko raz bez trzymania np if(key[KEY_LEFT]) to obrazek bedzie sie ciagle przesuwal? |
|
malan |
» 2010-03-15 21:44:28 Usuń funkcję odpowiedzialną za oczekiwanie na wciśnięcie klawisza. |
|
lynx |
» 2010-03-16 20:44:01 Zdaje mi się czy używasz funkcji w stylu getch() do pobrania kodu wciśniętego klawisza? A w Allegro masz przecież od razu funkcje które nie wstrzymują programu i zostały zrobione właśnie w tym celu. Kolega wyżej podał już Ci przykład jak ich używać a ja to powtórzę: |
|
dmx81 |
» 2010-03-17 00:28:17 dokladnie, a w petli while(!key[KEY_ESC]), po tym nawiasie z odpowiedzi powyzej dasz poruszanie tego drugiego obrazka POZYCJA_X++, aby byl to ruch niezalezny od wciskania klawisza. jak wszystko poskladasz do "kupy", powinno smigac:) nie zapomnij o warunkach granicznych takich jak, gdy POZYCJA_X<=0,POZYCJA_x=0; itd :) bo ci obrazek ucieknie ;) daj znac jak sobie poradziles
ps. kontynuujac mysl obywatela ;) Pietrzucha, usun zapisy typu getch(); lub readkey(); ktore to wstrzymuja wlasnie program az do momentu wcisniecia klawisza :) |
|
deidara17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-03-18 16:27:48 Spokojnie. Nie trzeba od razu mi tłumaczyć podstaw... Tu akurat nie nawaliłem niewiedzą, tylko ślepotą, bo rzeczywiście miałem funkcję readkey() na końcu pętli nieskończonej... <wstyd> Wszystko działa poprawnie, temat nieważny. |
|
« 1 » |