Dodawanie zmiennych do vectora w struct
Ostatnio zmodyfikowano 2015-12-29 12:21
Garniturek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Dodawanie zmiennych do vectora w struct » 2015-12-29 11:12:03 Witam, muszę dodać zmienną do vectora, który jest w strukturze bez używania konstruktorów. struct ocena { string przedmiot; int wartosc; };
struct indeks { string imie; string nazwisko; vector < ocena > oceny; };
void pobierz( vector < indeks > & ind, int n ) { indeks x; int a; string b; cin >> x.imie >> x.nazwisko; ind.push_back( x ); for( int i = 0; i < n; i++ ) { cin >> a; cin >> b; ind[ 0 ].oceny.push_back( a ); } } |
|
carlosmay |
» 2015-12-29 12:21:04 muszę dodać zmienną do vectora, który jest w strukturze bez używania konstruktorów. |
Dlaczego? Żeby obyło się bez konstruktorów trzeba utworzyć kompletny obiekt danej klasy i dopiero nim inicjalizować kolejny element 'vectora' np. void pobierz( vector < indeks > & ind, int n ) { indeks x; cin >> x.imie >> x.nazwisko; for( int i = 0; i < n; i++ ) { ocena o; cin >> o.przedmiot >> o.wartosc; x.oceny.push_back( o ); } ind.push_back( x ); }
|
|
« 1 » |