Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Steam a biblioteki gier.

Ostatnio zmodyfikowano 2016-01-31 10:05
Autor Wiadomość
Tomasz95
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Steam a biblioteki gier.
» 2016-01-30 02:23:03
Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy wszystkie gry na steamie korzystają z jakiegoś autorskiego (oczywiście nie wszystkie z jednego) silnika niedostępnego dla nikogo poza twórcami tych gier czy może zdarzają się tam gry stworzone w np. allegro albo innej bibliotece graficznej dostępnej dla każdego. Pojawiają się tam gry z np. allegro? Chodzi mi głównie o gry 2d.

Zastanawiałem się też jak wygląda pisanie biblioteki wyświetlającej obraz. Chyba trzeba korzystać z normalnych poleceń c++, prawda? W takim razie jak wywołać obraz zwykłymi funkcjami c++?

Od razu uprzedzam, nie chcę na razie wysyłać żadnych gier na steama (chyba 100 albo 400 zł trzeba też za to zapłacić) ani nie zamierzam pisać bibliotek w najbliższym czasie.
P-144163
kmlkamilek
» 2016-01-30 04:35:09
Steam udostępnia SDK twórcom, ale jego zastosowanie ogranicza się do komunikacji aplikacji ze steamem, czyli. achievmenty i inne pierdoły.
Jeśli chodzi o grafikę, to pamiętaj, że c++ nie jest jedynym językiem używanym do pisania gier. Teraz popularny jest C# i Unity.
Opłata za konto developera jest jednorazowa i została wprowadzona, gdy na steamie pojawiło się kilka gier zawierających m.in. treści rasistowskie (Jedna gra była czymś w rodzaju tetrisa, układało się w niej czarnoskórych na statku).

Co do pisania biblioteki graficznej ci nie pomogę.
P-144166
Gibas11
» 2016-01-30 09:09:40
Grę piszesz w czym chcesz, ma tylko działać i nie łamać zapisów żadnych licencji.
P-144167
michal11
» 2016-01-30 15:18:52
Żeby napisać bibliotekę musisz skorzystać albo z gotowców (openGl) czyli stworzyć coś podobnego do SFML/Allegro albo bardziej hardkorowo bezpośrednio odwoływać się do karty poprzez sterownik, czyli coś podobnego do openGl, pewnie gdzieś na stronach nVidi/AMD można znaleźć odpowiednią dokumentację.
P-144172
Tomasz95
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-01-31 04:28:03
Gibas11 A na przykład takie allegro albo SFML 2 (popularne, darmowe, 2d) dają użytkownikowi pełną swobodę jeśli chodzi o opublikowanie gry, prawda? (Jakbym chciał przykładowo sprzedawać egzemplarze gry stworzonej dzięki tym bibliotekom, nie byłoby z tym żadnych problemów? )

Wszystkie pytania w tym temacie zadaję tylko i wyłącznie z ciekawości. Zanim wydam grę, minie jeszcze mnóstwo (5+ lat na pewno, do tego czasu raczej wolałbym publikować gry za darmo lub w ogóle tego nie robić) czasu.
P-144229
Gibas11
» 2016-01-31 10:05:20
O allegro nic nie wiem. SFML2 samego w sobie możesz użyć jak chcesz, ale korzysta ono z OpenAL i z tego co pamiętam, to w jakichś sytuacjach musisz linkować je statycznie.
P-144231
« 1 »
  Strona 1 z 1