Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Tworzenie baz danych

Ostatnio zmodyfikowano 2016-04-05 22:45
Autor Wiadomość
kamkam
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Tworzenie baz danych
» 2016-04-04 20:08:09
Witam
do mojego projekt(prostej gry tekstowej ) będę potrzebował dużej ilości podobnych, powtarzających się danych(chodzi tu o bestiarusz), i myślałem żeby nie zrobić go w osobnym pliku(programie ?) jednak nie mam pojęcia jak to zrobić. jeżeli jednak myślicie że nie ma sensu to wtedy też będzie ok
Z góry dziękuje za odpowiedź.
P-146978
pekfos
» 2016-04-04 20:21:31
Co to za duża ilość danych do prostej gry tekstowej? Megabajt? Dziesięć? Jeśli to będziesz pisać metodą kopiowania jednego opisu i zmieniania szczegółów to powinieneś się raczej zastanowić nad lepszą konstrukcją danych.

myślałem żeby nie zrobić go w osobnym pliku [..] jednak nie mam pojęcia jak to zrobić.
» Kurs C++Poziom 4 dział kursu?
P-146979
michal11
» 2016-04-04 20:49:53
Dokładnie lepiej napisz jakie dane masz na myśli.
P-146983
kamkam
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-04-04 20:53:25
każdy stwór (człowiek,szczur cokolwiek ) miałby maksymalne życie, dmg, umiejętności, loot, może mane,inicjatywę,obronę, i trochę rónego rodzaju innych atrybutów, a do tego fajnie było dodać opis tekstowy.
P-146984
Matei
» 2016-04-04 21:50:53
Myślę że najlepiej byłoby zastosować obiektowość. Wtedy tworzysz tylko klasę Stwór i pola tej klasy jak np. Nazwa, hp, dmg. Wtedy każdy obiekt może posiadać inne parametry, a tworzenie nowych obiektów jest banalnie proste :)
P-146985
kamkam
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-04-05 18:40:07
mam jednak pytanie co do obiektowości ponieważ załóżmy że miałbym klasę "swtor" wtedy zmiennymie były by HP_wilkolaka HP_jaszczurki itd itd, jeżeli jednak klasa nazywała by się wilkołak, jaszczurka etc etc wtedy zmiennymie były by hp, mana, i takie tam, pytanie brzmi jak napisać uniwersalny kod wczytujący te dane, patrz wpisujesz np jaszczurka i wychodzą ci wszystkie zmienne.    
P-146994
pekfos
» 2016-04-05 19:59:03
załóżmy że miałbym klasę "swtor" wtedy zmiennymie były by HP_wilkolaka HP_jaszczurki itd itd
Jeśli jesteś stworem, to jakie jest twoje HP jaszczurki..? Stwór ma po prostu HP, a nie HP wszystkiego, czego się da.
P-146997
kamkam
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-04-05 20:31:38
wydaje mi się że źle mnie zrozumieliścię, chodziło mi o to :mamy sobię np stwora_1 i stwora_2 tworzę sobię kasę stwor_1 w której mam zmienne hp'mana etc a potem twożę klasę stwór_2 i teraz pytanie brzmi jak zrobić żeby po wpisaniu stwor_1 w program wyrzuciło mi jego hp i jego manę, i po wpisaniu stwór_2 wyżuciło mi relatywnie i jego hp i jego manę. mam nadzieję że już rozumiecie o co mi chodziło .
P-146998
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona