Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Matura z informatyki a C++

Ostatnio zmodyfikowano 2016-05-29 00:17
Autor Wiadomość
Szkaplerny
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Matura z informatyki a C++
» 2016-05-24 21:30:44
Obecnie jestem studentem na kierunku kompletnie niezwiązanym z informatyką jak i moimi faktycznymi zainteresowaniami.
W związku z tym postanowiłem samodzielnie przygotować się do matury z informatyki. Powiem tak - poziom w szkole był zerowy (taki kurs dla sekretarek, chociaż i o to ciężko), na uczelni też nic specjalnego.
Znam Pythona (dość dobrze się w nim czuję) i troszkę C# (starcza do rozwijania malutkiego projektu w Unity) i właśnie zacząłem kurs z C++.
Pytanie jest następujące - co do tej matury jest tak naprawdę wymagane? Pod względem właśnie C++.
Przyglądałem się tegorocznej maturze jak i rozwiązaniom na stronie http:/​/www.maturainformatyka.pl/, przeczytałem też kilka porad na forach.

Z tego co widzę - obsługa plików (jeszcze przede mną) obowiązkowo. Ale poza tym... pętle, tablice i nic więcej.
Nie przejrzałem jeszcze wszystkich arkuszy, ale brak w rozwiązaniach obiektowości, wskaźników, zarządzania pamięcią (uczą tego w liceach?) czy obsługi wyjątków.

Początkowo chcę się skupić głównie na poznawaniu tych aspektów języka, które są rzeczywiście potrzebne na maturze.

Dlaczego o tym tutaj piszę? Wierzę, że niemała część spośród tych 16k użytkowników tę maturę kiedyś pisała :P

Ktoś coś? Byłbym bardzo wdzięczny.
P-148553
1aam2am1
» 2016-05-24 21:46:35
Na maturze z informatyki potrzebne będą ci pliki, konwertowanie typów: int na string i odwrotnie, zaokrąglanie, tablice może struktury, pętle i ogólnie algorytmy.
P-148554
pekfos
» 2016-05-24 21:59:44
Standardowe kontenery i podstawowe algorytmy z STL. Zaoszczędzisz masę czasu przy realizacji konkretnego zadania, jeśli wymaga operacji na jakimś zbiorze danych.
P-148555
Szkaplerny
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-05-24 22:08:58