pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Z niewiadomych przyczyn wyskakuje błąd w kompilacji SFML » 2016-06-11 21:22:00 Za wszelką cenę chcę zainstalować SFML. Oglądałem wiele poradników i wiele przeczytałem. Pobrałem SFML 2.3.2 ze strony http://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.3.2/ i wybrałem GCC 4.9.2 MinGW (SEH) - 64-bit bo pracuje w Code::Blocks na systemie Windows 64 bitowym. W build options dołączyłem następujące pliki. W Search directories\Compiler dodałem ...\SFML-2.3.2\include ; W Search directories\Linker dodałem ...\SFML-2.3.2\lib ; W Linker settings w Link libraries: dodałem sfml-graphics, sfml-window, sfml-system, dokładnie w tej kolejności. W Compiler settings w zakładce #defines dodałem SFML_STATIC. Nie dołączałem żadnych plików *.dll i żadnych bibliotek do include i lib. Jako upewnienie się, że kompiluję dobry kod bez błędów użyłem kodu ze strony http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/start-cb.php z samego dołu (nie chciało mi się kopiować kodu). Czerowy kwadrat (błąd) wyskakuje mi przy pierwszej linijce funkcji głównej main(), czyli: sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!"); Chyba zrobiłem wszystko dobrze a coś nie działa. Może chodzi o te pliki *.dll Prosze o kontakt i pomoc. Z góry dziękuję. |
|
marcolo2307 |
» 2016-06-12 00:02:50 Jak dobrze pamiętam, to powinieneś pobrać GCC TDM (SJLJ) - 32-bit. 32 bit, bo kompilator jest 32-bitowy, nie chodzi o system.
W linkerze zła kolejność:
sfml-audio sfml-graphics sfml-main sfml-network sfml-system sfml-window
To są dla wersji release, dla debug dopisujesz do każdego "-d".
Co do SFML_STATIC to nie mam pojęcia, czy zrobiłeś to dobrze, nigdy nie używałem.
W build options nie musisz dodawać lokalizacji include i lib, wystarczy, że wrzucisz je do katalogu MinGW w Code::Blocks. |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-12 17:09:48 wszystko pięknie działa wielkie dzięki
Dla tych którzy będą potem czytać tę rozmowę: musicie jeszcze dodać do folderu Windows u mnie to był dysk C dodać pliki *.dll z folderu bin |
|
marcolo2307 |
» 2016-06-12 18:07:13 Dll'ki najlepiej kopiować do projektu, inaczej na komputerach bez wgranego SFML'a programy się nie uruchomią. |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-12 19:06:41 znalazłem jeszcze jeden problem marcolo Wszysko działa i kompiluje po naciśnięciu F9 ale jak wejdę w plik projektu i chce otworzyć aplikacje z obrazem .png to wyskakuje brak .dll'a libgcc_s_sjlj-1.dll libstdc++-6.dll co robić??? |
|
marcolo2307 |
» 2016-06-12 19:25:49 Masz je w katalogu CodeBlocks/MinGW/bin/ |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-14 09:06:01 racja ale nie wiem dlaczego musiałem skopiować je do folderu pliku. Dziękuję za pomoc, nie wyskakuje mi już błąd ale nadal pisze że jest błąd w załadowaniu pliku. Było już coś takiego na forum http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=10961&p=3 Udało się. wystarczyło wpisać pełną ścieżkę pliku z dwoma backslashami - to jest ostatni komentarz osoby zadającej pytanie, powiedz mi prosze jak mam te backslashe napisać Lokalizacja pliku to: Pulpit/projekt_SFML/bin/debug
Edit: "c:\\ten komputer\\projekt_SFML\\box.jpg" tak zapisałem, w "szukaj w systemie windows" wyszukałem plik box.jpg, dałem otwórz lokalizacje pliku i nadal nie działa |
|
pajdas Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-06-14 12:18:33 dobra, zamykam temat, już sam do tego doszłem. alby dobrze znaleść ścieżkę najlepiej zrobić tak: 1. Wchodzimy na eksplorator plików. 2. Wyszukujemy nasz plik. 3. Kiedy to zrobimy na górze na pasku pisze nam adres w moim przypadku to C:\Users\Wojciech\Desktop\projekt_SFML. 4. Kopiujemy go i wklejamy do odpowiedniego miejsca w kodzie. 5. dodajemy drugi ukościk czyli będzie to wyglądać tak... C:\\Users\\Wojciech\\Desktop\\projekt_SFML |
|
« 1 » |