Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Z niewiadomych przyczyn wyskakuje błąd w kompilacji SFML

Ostatnio zmodyfikowano 2016-06-14 12:18
Autor Wiadomość
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Z niewiadomych przyczyn wyskakuje błąd w kompilacji SFML
» 2016-06-11 21:22:00
Za wszelką cenę chcę zainstalować SFML. Oglądałem wiele poradników i wiele przeczytałem. Pobrałem SFML 2.3.2 ze strony http://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.3.2/ i wybrałem GCC 4.9.2 MinGW (SEH) - 64-bit bo pracuje w Code::Blocks na systemie Windows 64 bitowym.
W build options dołączyłem następujące pliki.
W Search directories\Compiler dodałem ...\SFML-2.3.2\include ;
W Search directories\Linker dodałem ...\SFML-2.3.2\lib ;
W Linker settings w Link libraries: dodałem sfml-graphics, sfml-window, sfml-system, dokładnie w tej kolejności.
W Compiler settings w zakładce #defines dodałem SFML_STATIC.
Nie dołączałem żadnych plików *.dll i żadnych bibliotek do include i lib.
Jako upewnienie się, że kompiluję dobry kod bez błędów użyłem kodu ze strony http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/start-cb.php z samego dołu (nie chciało mi się kopiować kodu).
Czerowy kwadrat (błąd) wyskakuje mi przy pierwszej linijce funkcji głównej main(), czyli:
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
Chyba zrobiłem wszystko dobrze a coś nie działa.
Może chodzi o te pliki *.dll
Prosze o kontakt i pomoc.
Z góry dziękuję.
P-149039
marcolo2307
» 2016-06-12 00:02:50
Jak dobrze pamiętam, to powinieneś pobrać GCC TDM (SJLJ) - 32-bit.
32 bit, bo kompilator jest 32-bitowy, nie chodzi o system.

W linkerze zła kolejność:

sfml-audio
sfml-graphics
sfml-main
sfml-network
sfml-system
sfml-window

To są dla wersji release, dla debug dopisujesz do każdego "-d".

Co do SFML_STATIC to nie mam pojęcia, czy zrobiłeś to dobrze, nigdy nie używałem.

W build options nie musisz dodawać lokalizacji include i lib, wystarczy, że wrzucisz je do katalogu MinGW w Code::Blocks.
P-149040
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-06-12 17:09:48
wszystko pięknie działa wielkie dzięki

Dla tych którzy będą potem czytać tę rozmowę:
musicie jeszcze dodać do folderu Windows u mnie to był dysk C dodać pliki *.dll z folderu bin 
P-149064
marcolo2307
» 2016-06-12 18:07:13
Dll'ki najlepiej kopiować do projektu, inaczej na komputerach bez wgranego SFML'a programy się nie uruchomią.
P-149065
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-06-12 19:06:41
znalazłem jeszcze jeden problem marcolo
Wszysko działa i kompiluje po naciśnięciu F9 ale jak wejdę w plik projektu i chce otworzyć aplikacje z obrazem .png to wyskakuje brak .dll'a
libgcc_s_sjlj-1.dll
libstdc++-6.dll
co robić???
P-149066
marcolo2307
» 2016-06-12 19:25:49
Masz je w katalogu CodeBlocks/MinGW/bin/
P-149067
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-06-14 09:06:01
racja ale nie wiem dlaczego musiałem skopiować je do folderu pliku.
Dziękuję za pomoc, nie wyskakuje mi już błąd ale nadal pisze że jest błąd w załadowaniu pliku.
Było już coś takiego na forum
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=10961&p=3
Udało się. wystarczyło wpisać pełną ścieżkę pliku z dwoma backslashami - to jest ostatni komentarz osoby zadającej pytanie, powiedz mi prosze jak mam te backslashe napisać
Lokalizacja pliku to:
Pulpit/projekt_SFML/bin/debug

Edit:
"c:\\ten komputer\\projekt_SFML\\box.jpg"
tak zapisałem, w "szukaj w systemie windows" wyszukałem plik box.jpg, dałem otwórz lokalizacje pliku i nadal nie działa
P-149123
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-06-14 12:18:33
dobra, zamykam temat, już sam do tego doszłem.
alby dobrze znaleść ścieżkę najlepiej zrobić tak:
1. Wchodzimy na eksplorator plików.
2. Wyszukujemy nasz plik.
3. Kiedy to zrobimy na górze na pasku pisze nam adres w moim przypadku to C:\Users\Wojciech\Desktop\projekt_SFML.
4. Kopiujemy go i wklejamy do odpowiedniego miejsca w kodzie.
5. dodajemy drugi ukościk czyli będzie to wyglądać tak...
C:\\Users\\Wojciech\\Desktop\\projekt_SFML
P-149124
« 1 »
  Strona 1 z 1