Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

sfml 2.x animacja

Ostatnio zmodyfikowano 2016-07-03 22:44
Autor Wiadomość
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
sfml 2.x animacja
» 2016-07-03 20:08:21
Cześć,
piszę grę w sfml i doszedłem do etapu w którym do programu obiektowego chce dodać animacje.
Chcę to zrobić jak najlepiej i optymalnie. Co mi poradzicie.
C/C++
if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::W ) )
{
    obrazek.move( 0, - szy * dt );
    widok.move( 0, - szy * dt );
}
if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::S ) )
{
    obrazek.move( 0, szy * dt );
    widok.move( 0, szy * dt );
}
if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::A ) )
{
    obrazek.move( - szy * dt, 0 );
    widok.move( - szy * dt, 0 );
}
if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::D ) )
{
    obrazek.move( szy * dt, 0 );
    widok.move( szy * dt, 0 );
}
To jest fragment mojego kodu. szy to jest szybkość a dt to delta time.
float dt = frameClock.restart().asSeconds();
Myślę że w tej części kodu będzie dobrze ustawić animacje, przy sprawdzaniu ruchu.
Oczekuję więc takich odpowiedzi:
-jaką funkcją dodawać animacje
-jak dołączyć to w tym kodzie
-proszę też ogólnie o wytłumaczenie jak wygląda system animacji w większych grach 2d, czy jest to jakaś osobna zaprzyjaźniona klasa czy coś w tym stylu, jeśli tak to jaką ona ma budowę i co powinna zawierać

Proszę o rzetelną odpowiedz, z góry dziękuję.
P-149647
marcolo2307
» 2016-07-03 20:56:41
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-149648
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-03 20:58:22
nie pomogłeś mi specjalnie
P-149649
marcolo2307
» 2016-07-03 21:01:06
A co, mam ci skopiować informacje z linków? Z tego co widziałem w twoich tematach to zamiast szukać informacji, o wszystko pytasz na forum.
P-149650
pajdas
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-07-03 21:50:11
tylko tak się składa że szukałem informacji i wszystko jest o ruchu w sfml a nie ma nic o animacjach ( jest coś o 1.6 ).
Jak się coś pytam to widać mam z tym problem, sam próbowałem go rozwiązać, potem szukałem informacji a ostatnią deską ratunku jest to forum na którym zadaje się pytanie w nadziei o odpowiedz.
P-149652
marcolo2307
» 2016-07-03 22:11:44
Z tego co wiem, SFML 1.6 od SFML 2 różni się głównie wydajnością, a teorię to możesz brać nawet z innych języków...
P-149653
Gibas11
» 2016-07-03 22:44:14
@up Nie bardzo, SFML2 bardzo się zmieniło, ale ogólnie masz rację, teoria jest uniwersalna a temat nie ma sensu.
P-149655
« 1 »
  Strona 1 z 1