Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML linkowanie bibliotek pod Linuxem

Ostatnio zmodyfikowano 2016-08-14 15:21
Autor Wiadomość
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML linkowanie bibliotek pod Linuxem
» 2016-08-14 01:32:51
Nie znalazłem tutaj takiego tematu, więc założę nowy.
Załóżmy, że chcę uruchomić moją grę na komputerze, na którym nie mam zainstalowanych pakietów
libsfml-dev
. Wiadomo, że muszę podlinkować jakoś biblioteki do głównego programu.
Moje pytanie brzmi: Jak to zrobić?
Skopiowałem z zip'a sfml'a folder "lib" do głównego katalogu z grą, skopiowałem pojedyncze pliki - nie działa.
Czy ktoś wie, jak to uruchomić pod Linuxem?
Z góry dzięki!
P-150827
Gibas11
» 2016-08-14 01:40:41
Linkuj statycznie albo dodaj libsfml-dev do zależności przygotowując paczkę.
P-150828
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 01:44:03
A jak należałoby to zlinkować statycznie?

http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-SFML-2-x-C++/460

Tutaj napisane jest, że aby zachować licencję (tą bez udostępniania kodu aplikacji) trzeba linkować biblioteki dynamicznie. Jak to się ma do tego?
P-150829
Gibas11
» 2016-08-14 11:45:47
Tak jak jest napisane, linkujesz statycznie – udostępniasz kod na którejś tam licencji GPL. Na pocieszenie dodam, że mając takie problemy prawdopodobnie nie masz po co ukrywać kodu. ;)
//edit: Swoją drogą tylko OpenAL jest objęte GPL a samo SFML jest pod zlib/png, więc o ile masz pewność że linkując statycznie zostawisz dynamicznie linkowane OpenAL możesz upubliczniać kod na dowolnej licencji.
P-150832
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 14:28:00
Ale to jak to należy zrobić żeby całość była zlinkowana dynamicznie?
Musze coś dopisać w pliku? W terminalu przy kompilacji? Przy uruchomieniu programu? Gdzie?
P-150835
mateczek
» 2016-08-14 14:30:00
po co na siłę upodobniać Linuksa do windowsa ?? bibliotekę i tak musisz dostarczyć !!! Po jaki czort kopiować ją plik po pliku?? skoro istnieje prosty sposób na jej zainstalowanie w systemie. W dodatku tylko raz dla wszystkich aplikacji jakie w tym systemie z niej korzystają. Chcesz linkować statycznie?? nie ma sprawy zrób to. Ale kopiowanie biblioteki plik po pliku :P w sytuacji gdy są możliwośći by zainstalowała się sama w systemie ?? Po co to ??

Ps libsfml-dev to paczka developerska z nagłówkami. Instalujesz ją gdy chcesz programować (oczywiście wraz z pakietem dev instaluje ci się biblioteka na mocy zależnośći)!!! . Jeśli ktoś ma tylko korzystać z biblioteki to nie potrzeba mu pakietów dev. Wystarczy sama biblioteka !!! na-przykład paczka "system" i "window". Pakiet dev dla użytkowania jest raczej zbędny

tygryski@tygryski-linux:~$
libsfml2.3-dbg         libsfml-doc            libsfml-system2.3v5
libsfml-audio2.3v5     libsfml-graphics2.3v5  libsfml-window2.3v5
libsfml-dev            libsfml-network2.3v5
P-150836
2dpcpl
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-08-14 15:21:36
No tak, ale jeśli nie zlinkuję bibliotek i załóżmy wrzucę taką grę na np. Desurę, która mi prawdopodobnie nie zainstaluje zależności? W tym wypadku bez linkowania nie uruchomię tej aplikacji?

@edit:
Samo wrzucenie plików nie działa, coś czytam. Czy te linkowanie trzeba dopisać do pliku Makefile?
P-150839
« 1 »
  Strona 1 z 1