Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OGL][GLSL]Kilka pytań odnośnie renderingu

Ostatnio zmodyfikowano 2016-10-28 17:02
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OGL][GLSL]Kilka pytań odnośnie renderingu
» 2016-10-21 23:38:30
Witam

Ostatnimi czasy w wolnych chwilach piszę mały silnik by w końcu bliżej poznać czysty OpenGL i GLSL. Korzystam z owego kursu:(http://www.mbsoftworks.sk/index.php?page=tutorials&series=1)
W ramach testu jeden model wyświetliłem w Unity(https://skovv.co.uk/scr1.png) i w moim silniczku(https://skovv.co.uk/scr2.png).
Jak widać istnieje "drobna" różnica :D Cóż dodać.. Wczytując model ładuje wierzchołki, uv i normalne, następnie wczytuje mu tekstury(zwyczajnie, assimp). Wyświetlając każdy model kolejno załączam shader do wyświetlania modeli(poniżej), bind'uje Vertex Array do którego wcześniej załadowałem model i wyświetlam sam mesh z uwzględnieniem multitexturingu.

Shader Meshy:
C/C++
// Fragment
#version 330 core
in vec2 UV;
out vec4 color;

uniform sampler2D myTextureSampler;

void main() {
    color = texture( myTextureSampler, UV ).rgba;
}

// Vertex
#version 330 core

layout( location = 0 ) in vec3 vertexPosition_modelspace;
layout( location = 1 ) in vec2 vertexUV;
out vec2 UV;

uniform mat4 projectionMatrix;
uniform mat4 modelViewMatrix;

void main() {
    gl_Position = projectionMatrix * modelViewMatrix * vec4( vertexPosition_modelspace, 1 );
    UV = vertexUV;
}

W moim mini-silniczku brakuje oświetlenia, to jedno.. Co dalej. Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"?

Z góry dziękuję za pomoc
Skovv
P-152745
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-10-26 19:27:54
Nikt nic..?
P-152958
Rashmistrz
» 2016-10-26 22:37:43
Nikt nic..?
Gościu z problemem w asemblerze czekał dwa tygodnie
i miał szczęście, że znalazłem jego temat...
Nie wiem nawet czy zrozumiał na co zwróciłem mu uwagę.

Ty zaś pokazujesz fragmencik kodu napisany w języku GLSL
i oczekujesz, że ktoś znajdzie odpowiedź na twoje jedno pytanie:
Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"?
Skąd mamy wiedzieć co jest już nawet zaimplementowane?

Wątpię żeby ktoś taki prędko się tu znalazł. :C


P-152967
Gibas11
» 2016-10-27 14:44:08
@up
Nie trzeba wiedzieć co ma, żeby mu odpowiedzieć.

Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"?
Wszystko co wykorzystano do opisania go, zależy od konkretnego modelu. No i wypadałoby napisać to poprawnie, ale to tak btw.
P-152980
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-10-27 22:01:25
Dałem 2 screeny, na 2gim widać, że texturuje coś, co powinno być kolorowane. Nwm, poradzę sobie :P
P-152996
Gibas11
» 2016-10-28 16:21:28
No to coś napisałeś źle, ten skrawek kodu w glsl to za mało, żeby powiedzieć co.
P-153010
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-10-28 17:02:13
Tzn wiesz, nawet po nim widać, że leci na texturze. Owy model jest troche "pokolorowany" i dodatkowo kilka miejsc jest otexturowqnych. Unity ma kompletne wczytywanie mesha i dobry rendering. U mnie się to dopiero pojawi :D
P-153011
« 1 »
  Strona 1 z 1