[OGL][GLSL]Kilka pytań odnośnie renderingu
Ostatnio zmodyfikowano 2016-10-28 17:02
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OGL][GLSL]Kilka pytań odnośnie renderingu » 2016-10-21 23:38:30 Witam Ostatnimi czasy w wolnych chwilach piszę mały silnik by w końcu bliżej poznać czysty OpenGL i GLSL. Korzystam z owego kursu:(http://www.mbsoftworks.sk/index.php?page=tutorials&series=1) W ramach testu jeden model wyświetliłem w Unity(https://skovv.co.uk/scr1.png) i w moim silniczku(https://skovv.co.uk/scr2.png). Jak widać istnieje "drobna" różnica :D Cóż dodać.. Wczytując model ładuje wierzchołki, uv i normalne, następnie wczytuje mu tekstury(zwyczajnie, assimp). Wyświetlając każdy model kolejno załączam shader do wyświetlania modeli(poniżej), bind'uje Vertex Array do którego wcześniej załadowałem model i wyświetlam sam mesh z uwzględnieniem multitexturingu. Shader Meshy: #version 330 core in vec2 UV; out vec4 color;
uniform sampler2D myTextureSampler;
void main() { color = texture( myTextureSampler, UV ).rgba; }
#version 330 core
layout( location = 0 ) in vec3 vertexPosition_modelspace; layout( location = 1 ) in vec2 vertexUV; out vec2 UV;
uniform mat4 projectionMatrix; uniform mat4 modelViewMatrix;
void main() { gl_Position = projectionMatrix * modelViewMatrix * vec4( vertexPosition_modelspace, 1 ); UV = vertexUV; }
W moim mini-silniczku brakuje oświetlenia, to jedno.. Co dalej. Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"? Z góry dziękuję za pomoc Skovv |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-10-26 19:27:54 Nikt nic..? |
|
Rashmistrz |
» 2016-10-26 22:37:43 Gościu z problemem w asemblerze czekał dwa tygodnie i miał szczęście, że znalazłem jego temat... Nie wiem nawet czy zrozumiał na co zwróciłem mu uwagę. Ty zaś pokazujesz fragmencik kodu napisany w języku GLSL i oczekujesz, że ktoś znajdzie odpowiedź na twoje jedno pytanie: Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"? |
Skąd mamy wiedzieć co jest już nawet zaimplementowane? Wątpię żeby ktoś taki prędko się tu znalazł. :C |
|
Gibas11 |
» 2016-10-27 14:44:08 @up Nie trzeba wiedzieć co ma, żeby mu odpowiedzieć. Co muszę zaimpletować by dany mesh wyświetlał się "poprawnie"? |
Wszystko co wykorzystano do opisania go, zależy od konkretnego modelu. No i wypadałoby napisać to poprawnie, ale to tak btw. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-10-27 22:01:25 Dałem 2 screeny, na 2gim widać, że texturuje coś, co powinno być kolorowane. Nwm, poradzę sobie :P |
|
Gibas11 |
» 2016-10-28 16:21:28 No to coś napisałeś źle, ten skrawek kodu w glsl to za mało, żeby powiedzieć co. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-10-28 17:02:13 Tzn wiesz, nawet po nim widać, że leci na texturze. Owy model jest troche "pokolorowany" i dodatkowo kilka miejsc jest otexturowqnych. Unity ma kompletne wczytywanie mesha i dobry rendering. U mnie się to dopiero pojawi :D |
|
« 1 » |