Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Przesuwanie postaci po planszy SFLM

Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-14 18:10
Autor Wiadomość
Bigos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Przesuwanie postaci po planszy SFLM
» 2016-11-13 21:56:01
Witam, problem na pewno jest podstawowy, rozwiązanie banalne, a błąd strasznie głupi,  no ale jestem bardzo początkujący :P
Otóż jest sobie kodzik:
C/C++
sf::Event zdarzenie;
while( okno.pollEvent( zdarzenie ) )
{
    if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Right ) )
    {
        Detektyw.move( 10, 0 );
    }
   
    if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Left ) )
    {
        Detektyw.move( - 10, 0 );
    }
    if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Up ) )
    {
        Detektyw.move( 0, - 10 );
    }
    if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Down ) )
    {
        Detektyw.move( 0, 10 );
    }
   
}
okno.draw( Detektyw );
i niestety nie działa. Postać nie przesuwa się po planszy, tylko stoi w miejscu (co najwyżej miga parę pikseli . Co należy zmienić?
P-153656
pekfos
» 2016-11-13 23:57:18
A reszta kodu?
P-153663
Gibas11
» 2016-11-14 00:09:04
A funkcje czasu rzeczywistego dałeś do pętli zdarzeń bo..?
P-153664
michal11
» 2016-11-14 08:58:12
Przesuwania nie powinieneś robić w pętli eventów.
P-153675
Bigos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-14 17:52:14
Ok. Jak nie w pętli eventów to gdzie? I wydaje mi się, że być może błędnie rozumiem któryś fragment kodu. Ja rozumuję tak: Jeśli zaszło jakieś zdarzenie to sprawdź, czy któraś ze strzałek została kliknięta. Jeśli tak to przesuń dany obiekt o daną ilość pikseli w danym kierunku. Czy to rozumowanie jest poprawne?
P-153694
Gibas11
» 2016-11-14 17:56:18
Nie.

Jeśli zaszło zdarzenie, sprawdź czy klawisz jest teraz wciśnięty.
To napisałeś. A tu jest jak to zrobić dobrze: http://www.sfml-dev.org​/tutorials/2.4​/window-events.php#the-keypressed-and-keyreleased-events.

//edit: A tu jest jak zrobić to jeszcze lepiej, bo bez zdarzeń: http://www.sfml-dev.org​/tutorials/2.4/window-inputs.php.
P-153695
Bigos
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-11-14 18:10:58
ok, dzięki za linka :) Nie patrzyłem jeszcze dokładnie, ale wygląda, że jest opisane lepiej niż po polsku. :)
P-153697
« 1 »
  Strona 1 z 1