Przesuwanie postaci po planszy SFLM
Ostatnio zmodyfikowano 2016-11-14 18:10
Bigos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Przesuwanie postaci po planszy SFLM » 2016-11-13 21:56:01 Witam, problem na pewno jest podstawowy, rozwiązanie banalne, a błąd strasznie głupi, no ale jestem bardzo początkujący :P Otóż jest sobie kodzik: sf::Event zdarzenie; while( okno.pollEvent( zdarzenie ) ) { if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Right ) ) { Detektyw.move( 10, 0 ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Left ) ) { Detektyw.move( - 10, 0 ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Up ) ) { Detektyw.move( 0, - 10 ); } if( sf::Keyboard::isKeyPressed( sf::Keyboard::Down ) ) { Detektyw.move( 0, 10 ); } } okno.draw( Detektyw );
i niestety nie działa. Postać nie przesuwa się po planszy, tylko stoi w miejscu (co najwyżej miga parę pikseli . Co należy zmienić? |
|
pekfos |
» 2016-11-13 23:57:18 A reszta kodu? |
|
Gibas11 |
» 2016-11-14 00:09:04 A funkcje czasu rzeczywistego dałeś do pętli zdarzeń bo..? |
|
michal11 |
» 2016-11-14 08:58:12 Przesuwania nie powinieneś robić w pętli eventów. |
|
Bigos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-11-14 17:52:14 Ok. Jak nie w pętli eventów to gdzie? I wydaje mi się, że być może błędnie rozumiem któryś fragment kodu. Ja rozumuję tak: Jeśli zaszło jakieś zdarzenie to sprawdź, czy któraś ze strzałek została kliknięta. Jeśli tak to przesuń dany obiekt o daną ilość pikseli w danym kierunku. Czy to rozumowanie jest poprawne? |
|
Gibas11 |
» 2016-11-14 17:56:18 |
|
Bigos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2016-11-14 18:10:58 ok, dzięki za linka :) Nie patrzyłem jeszcze dokładnie, ale wygląda, że jest opisane lepiej niż po polsku. :) |
|
« 1 » |