Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Sposób na wycięcie kawałka bitmapy

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-15 18:23
Autor Wiadomość
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Sposób na wycięcie kawałka bitmapy
» 2010-05-15 16:31:42
Witam! W swojej grze będę potrzebował aby z jednej dużej bitmapy wziąć bitmapę o mniejszej wielkości (oczywiście proporcjonalnej do tej dużej). W związku z tym będę potrzebował jakiegoś algorytmu do pomniejszania bitmapy. Na razie mam tylko jeden pomysł, aby program sprawdzał rgb pixela z 1,1 (x,y) potem pixela 2,1; potem 1,2; potem 2,2 wyniki zapamiętywał i wyliczał średnią r, g, b i na nowej bitmapie rysował pixela z kolorem rgb z tych średnich. Jeszcze dzisiaj mam coś innego do roboty, ale jutro już będę zaczynał to pomniejszanie, jednak najpierw się wolę spytać, czy nie znacie jakiś sprawdzonych algorytmów pomniejszania ? Jeśli nie co sądzicie o tym? To dopiero pierwsza wizja, potem jeszcze trochę pomyślę nad innymi patentami. Dziękuję i pozdrawiam
P-16862
DejaVu
» 2010-05-15 16:34:15
Wykorzystaj funkcję do zmiany rozmiaru bitmapy zamiast pisać ją samodzielnie.
P-16863
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-15 16:42:48
Nie widziałem nigdy gotowej funkcji, pewnie dla tego, że wciąż się jeszcze uczę, możesz przytoczyć jakiś link ? Btw grę piszę w allegro. Przeleciałem kurs allegro tutaj na ddt, ale nie widziałem tam nic o zmniejszaniu bitmap. Pozdrawiam
P-16865
madmike44
» 2010-05-15 16:54:43
Nie wiem, czy w allegro istnieje funkcja do skalowania bitmap. Wiem natomiast, że w internecie możesz znaleźć tysiące gotowych implementacji algorytmów skalowania obrazów. Możesz napisać sobie taką funkcję sam, ale możesz skorzystać też z gotowych przykładów:

http://algorytm.org/index.php?option=com_content&task=view &id=162&Itemid=28
http://algorytm.org/index.php?option=com_content&task=view &id=163&Itemid=28
http://algorytm.org/index.php?option=com_content&task=view &id=164&Itemid=28

Możesz sobie wybrać - oczywiście im lepsza jakość tym większa złożoność obliczeniowa :)
P-16867
filipesq
» 2010-05-15 17:50:00
Gdzieś na ddt (w tutorialach albo w artykułach) był temat o edytowaniu bitmap w allegro. Było rozciąganie, powiększanie, pomniejszanie i inne. Linku nie podam, bo mi się nie chce szukać, a sam mam problem z moją grą...

Jednak znalazłem: http://forum.ddt.pl/?Tid=917
P-16868
McAffey
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-15 18:23:22
Wielkie dzięki dokładnie o to mi chodziło ;) Temat można zamknąć

Edit: Przy okazji, bo nie wiem gdzie to zgłosić, na forum jest tylko temat do błędów z kursu c++, w poście z tego linku - http://forum.ddt.pl/?Tid=917 przy skalowaniu bitmapy powinno być
rotate_scaled_sprite( screen , obrazek , 100, 100, itofix(64.75) , itofix(2) );
 Nie było parametrów x i y. Nie wiem, czy autor artykułu może to jeszcze poprawić, tak dla ścisłości napisałem, wiadomo, że każdy się sam domyśli ;] Dziękuję i pozdrawiam
P-16869
« 1 »
  Strona 1 z 1