Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[opeGL] wstega mobiusa

Ostatnio zmodyfikowano 2016-12-27 17:18
Autor Wiadomość
zarezerwowane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[opeGL] wstega mobiusa
» 2016-12-25 11:17:52
czesc.
od jakiegoś czasu próbuje zrobić wstęgę Mobiusa za pomoca freegluta.

powinno byc takie cos:

fotka z wiki
fotka z wiki
 

zrobilem takie cos:

moja wstega
moja wstega

niby cos tam dziala, ale jeszcze sporo brakuje ;/
wiecie jak połączyć te vertexy?


C/C++
for( r = - 1; r <= 1; r += 0.4 )
for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.4 )
{
    glBegin( GL_POINTS );
   
   
    x = cos( a ) *( 1 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
    y = sin( a ) *( 1 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
    z = r / 2 * sin( a / 2 );
   
    glVertex3f( x, y, z );
   
}

probowalem juz zmieniac w glbegin ale nic nie dawalo. jestem poczatkujacy i wszystkiego jeszcze nie ogarniam dlatego licze na jakies wskazowki od Was :)
P-155397
Gabes
» 2016-12-25 12:55:43
GL_TRIANGLES
P-155403
Rashmistrz
» 2016-12-25 14:10:25
GL_TRIANGLES
Ja tam widzę na pierwszym GL_QUADS, a nie GL_POINTS.
P-155406
zarezerwowane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-12-25 14:22:04
ja tez :D tylko problem w tym, ze nie potrafie tego poprawic ;c

siedze przy tym moze 2-3h, nie oczekujcie ode mnie zbyt wiele :D


C/C++
for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.2 )
{
    for( r = - 1; r <= 1; r += 0.5 )
    {
        glBegin( GL_LINE_STRIP );
       
        x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        z = r / 2 * sin( a / 2 );
       
        glVertex3f( x, y, z );
       
       
    }
    glEnd();
}



for( r = - 1; r <= 1; r += 0.5 )
{
   
    for( double a = 0; a < 2 * PI; a += 0.2 )
    {
        glBegin( GL_LINE_STRIP );
       
        x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        z = r / 2 * sin( a / 2 );
       
        glVertex3f( x, y, z );
       
    }
    glEnd();
   
}


teraz mam takie cos
teraz mam takie cos
 
co robie zle? oprocz tego, ze nie dzialaja trojkaty i kwadraty?
P-155407
latajacaryba
» 2016-12-25 15:06:38
Witam, niestety nie pomogę, ale zastanawiam się, skąd wy bierzecie te wzory? Np to:
        x = cos( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        y = sin( a ) *( 2 +( r / 2 * cos( a / 2 ) ) );
        z = r / 2 * sin( a / 2 );
Jak wpadliście na coś takiego?
P-155409
zarezerwowane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-12-25 15:09:46
rownanie parametryczne, chociazby z wiki  :)
P-155410
zarezerwowane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2016-12-27 15:02:47
ktos cos?
P-155528
Rashmistrz
» 2016-12-27 17:18:53
Popracuj nad wzorami.
Nie bez powodu masz tam przerwę.

Przekształć je tak, by "generator punktów"
mógł generować punkty dla czworokątów,
albo ich paski... Nie wiem.
To ty chcesz uzyskać jakiś efekt.
P-155540
« 1 »
  Strona 1 z 1