Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SDL, SFML, Allegro. Co wybrać?

Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-10 18:04
Autor Wiadomość
MSSC
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SDL, SFML, Allegro. Co wybrać?
» 2017-01-09 19:31:07
Witam!

Postanowiłem sobie za cel napisanie w c++ w miarę prostej gierki, jednakże nie mogę zdecydować się na żadną z bibliotek. Gra będzie w 2D i zależy mi na:
-prostocie (wiem że allegro jest bardzo proste, ale SFML to wzór godny naśladowania)
-wydajności (z tego co wiem w ciągu ostatnich paru lat SDL dogonił SFML)
-portach (zależałoby by mi na bezproblemowym działaniu na windzie i androidzie, ale nie wykluczam również linuxa czy ios)
-dodatkowych funkcjach ponad grafikę (odtwarzanie video, dźwięk, funkcjach sieciowych itd)
Do tej pory miałem mały kontakt z SFML i allegro (dosłownie po 1-2 programach testowych) i trochę większy z SDL. Co mi możecie polecić?

P.S. Proszę, by nie wypowiadały się osoby "miałem kontakt tylko z (np.) SDL, ale ono jest najlepsze, bierz od razu" ale tylko te, które miały doświadczenie z każdą z bibliotek i chciałyby naprawdę podzielić się doświadczeniem. Dzięki!
P-156255
DejaVu
» 2017-01-10 16:23:04
SFML. Z tego co pamiętam to SFML 2.3 posiada port na Androida, choć jeszcze on trochę kulał jak ja z nim coś robiłem. W każdym razie najpierw napisz jakąkolwiek grę, która będzie działała na jednej platformie. Celowanie w n-platform to nie jest takie hop siup, a celowanie dodatkowo w ekrany dotykowe i te, które mają myszkę również sporo zmienia, bo trzeba chociażby dodatkowe eventy obsłużyć.

/edit:
A co do 'dogonienia' wydajności przez bibliotekę X do biblioteki Y: jak biblioteka X nie używała hardware-u, czyli wszystko renderowała i przetwarzała za pomocą CPU to nie ma czemu się dziwić. Aktualnie nie ma znaczenia jaką bibliotekę wybierzesz jeżeli jest ona oparta o OpenGL. Wydajność jest wówczas drugoplanowa, bo w praktyce każda z tych bibliotek wykonuje te same instrukcje renderujące grafikę.

Poza tym dogonić oznacza tylko tyle, że zmienili kierunek. Skoro zmienili kierunek to na pewno ich narzędzia są mniej przetestowane oraz potencjalnie mniej problemów rozwiązali aniżeli produkt, który od n-lat bazuje na OpenGL-u.

Tak na dobrą sprawę SFML wyparł SDL i Allegro, bo rynek kilka lat temu należał do wspomnianych bibliotek. To, że teraz 'znane' produkty próbują uratować swoją społeczność nie oznacza, że faktycznie mają coś sensownego do zaoferowania (w końcu n-lat stali w miejscu uważając, że nic lepszego się zrobić nie da).
P-156280
mokrowski
» 2017-01-10 18:04:47
SDL i Allegro są głównie proceduralne i napisane w C. SFML to biblioteka obiektowa. Łatwiej utrzymać czytelność i porządek w kodzie oraz definiować zrozumiałe szwy aplikacji. 
P-156285
« 1 »
  Strona 1 z 1