Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Ruch z góry na dół (i vice versa)

Ostatnio zmodyfikowano 2010-05-29 15:56
Autor Wiadomość
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Ruch z góry na dół (i vice versa)
» 2010-05-29 11:53:35
Witam! Mam problem, stworzyłem sobie w mojej grze kolce które za pomocą sinusoidy poruszają się z góry na dół. Chciałbym zrobić tak, że kiedy jeden kolec jest u góry to drugi jest na dole, a nie tak jak teraz (czyli poruszają się równocześnie). Próbowałem kombinować z opóźnianiem ale to nie przyniosło żadnych rezultatów. Bardzo proszę o pomoc.

pzdr.
P-17256
DejaVu
» 2010-05-29 12:07:27
Dodawaj M_PI do argumentu przekazywanego do funkcji sin (bądź cos). Więcej nie da się napisać nie mając fagmentu kodu odpowiedzialnego za to co chcesz zrobić oraz jakiegoś rysunku, który dokładniej wyjaśni o co Ci chodzi.
P-17257
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-29 15:01:14
Oczywiście, już daje kod, który odpowiada za ruch:
vy = 32 * sin(dt*40*PI);
y = vy + _y ;

vy - "predkość"
dt - czas który minął od włączenia programu
PI - M_PI
y - współrzędna y
_y - wartość początkowa, którą podaję jako współrzędną y

brak opisu
brak opisu
Tu kolejno opisane "klatki" takich kolców. I ogółem chodzi mi o to, jeżeli mam kilka kolców to żeby one nie ruszały się tak samo tylko na przemian.
P-17268
madmike44
» 2010-05-29 15:47:33
No to musisz mieć osobne bitmapy dla różnych kolców, i dla każdych kolców, które mają się poruszać odrębnie od reszty - osobną sinusoidę (obliczanie wartości sinusa).
P-17282
GzZiom
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-05-29 15:56:57
Każde kolce są takie same. Chodzi mi tylko o to że gdy pierwszy kolec jest u góry to drugi na dole.

@edit:
Dzięki madmike44, dodałem następną sinusoidę dla co drugiego kolca, oraz tam dodałem trochę do dt i wszystko działa.
P-17285
« 1 »
  Strona 1 z 1