lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Prędkość poruszanie się obiektów » 2008-08-14 16:25:14 Mam pytanie odnośnie prędkości poruszania się obiektów w allegro. W różnych grach widać jak obiekty poruszają się tylko nie wiele szybciej od innych lub w przypadku gier wyścigowych zauważalny jest efekt lekkiego przyspieszania pojazdu. A więc jak napisać program, aby obiekt był nieco szybszy, a nie dwukrotnie tak jak np. w przypadku ludek.x++;, ludek=+ 2;? |
|
DejaVu |
» 2008-08-14 16:32:45 zamiast zmiennej int użyj zmiennej typu float. Możesz wtedy dawać obiektowi prędkość predkosc+=0.1;. Później jeśli chcesz rysować obiekt to zamiast: rysuj( 123, predkosc, 233, 323 ); używasz zapisu: rysuj( 123,( int ) predkosc, 233, 323 ); lub: rysuj( 123, static_cast < int >( predkosc ), 233, 323 ); |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-08-14 16:58:59 Trochę nie bardzo rozumiem mogłbyś pokazać to na jakimś krótkim przykładzie lub lepiej wytłumaczyć? Tu nie chodzi o dodawanie np. ludek.x = ludek.x + 1,1 prawda? |
|
DejaVu |
» 2008-08-14 21:03:22 To co napisałem jest w 100% wystarczające do tego aby samochód jechał nieco szybciej. Poprostu zacznij przerabiać kod jaki masz i będziesz widział że to działa. |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-08-14 21:12:12 Tak tylko nawet nie wiem co ma znaczyć ta zmienna prędkość, oznacza aktualne x,y czy to jest wogóle co innego. nie wiem też co oznaczają te pozostałe liczby i jak wygląda funkcja rysuj. ;) |
|
DejaVu |
» 2008-08-14 21:18:05 Pisząc swojego posta użyłeś zmiennej 'ludek' więc 'ludek' Twój to moja 'predkosc'. Funkcja 'rysuj' to jakakolwiek funkcja allegro, która smaruje coś na ekranie :) Te pozostałe liczby to jakieś losowe współrzędne obiektu, który ma zostać wyświetlony na ekranie :) (wciskałem na klawiaturze co popadnie ;d) |
|
lynx Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-08-14 21:27:01 Aha czyli poprostu zamiast dodawać liczby całkowite teraz będę dodawać liczby z przecinkiem. Hmm... niby pomysł nie jest zły, ale utrudnia trochę pracę zwłaszcza gdy w grze jest siatka.
Coś mi ten twój pomysł nie wychodzi postać się niechce poruszać po siatce. |
|
DejaVu |
» 2008-08-14 21:46:27 Nie wiem o co Ci chodzi z tą siatką - wklej kod :) |
|
« 1 » 2 |