Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Prędkość poruszanie się obiektów

Ostatnio zmodyfikowano 2008-08-14 23:05
Autor Wiadomość
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Prędkość poruszanie się obiektów
» 2008-08-14 16:25:14
Mam pytanie odnośnie prędkości poruszania się obiektów w allegro.
W różnych grach widać jak obiekty poruszają się tylko nie wiele szybciej od innych lub w przypadku gier wyścigowych zauważalny jest efekt lekkiego przyspieszania pojazdu. A więc jak napisać program, aby obiekt był nieco szybszy, a nie dwukrotnie tak jak np. w przypadku ludek.x++;, ludek=+ 2;? 
P-1288
DejaVu
» 2008-08-14 16:32:45
zamiast zmiennej int użyj zmiennej typu float. Możesz wtedy dawać obiektowi prędkość predkosc+=0.1;.
Później jeśli chcesz rysować obiekt to zamiast:
rysuj( 123, predkosc, 233, 323 );
używasz zapisu:
rysuj( 123,( int ) predkosc, 233, 323 );
lub:
rysuj( 123, static_cast < int >( predkosc ), 233, 323 );
P-1289
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-08-14 16:58:59
Trochę nie bardzo rozumiem mogłbyś pokazać to na jakimś krótkim przykładzie lub lepiej wytłumaczyć? Tu nie chodzi o dodawanie np. ludek.x = ludek.x + 1,1 prawda?
P-1291
DejaVu
» 2008-08-14 21:03:22
To co napisałem jest w 100% wystarczające do tego aby samochód jechał nieco szybciej. Poprostu zacznij przerabiać kod jaki masz i będziesz widział że to działa.
P-1296
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-08-14 21:12:12
Tak tylko nawet nie wiem co ma znaczyć ta zmienna prędkość, oznacza aktualne x,y czy to jest wogóle co innego. nie wiem też co oznaczają te pozostałe liczby i jak wygląda funkcja rysuj. ;)
P-1300
DejaVu
» 2008-08-14 21:18:05
Pisząc swojego posta użyłeś zmiennej 'ludek' więc 'ludek' Twój to moja 'predkosc'. Funkcja 'rysuj' to jakakolwiek funkcja allegro, która smaruje coś na ekranie :) Te pozostałe liczby to jakieś losowe współrzędne obiektu, który ma zostać wyświetlony na ekranie :) (wciskałem na klawiaturze co popadnie ;d)
P-1301
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-08-14 21:27:01
Aha czyli poprostu zamiast dodawać liczby całkowite teraz będę dodawać liczby z przecinkiem. Hmm... niby pomysł nie jest zły, ale utrudnia trochę pracę zwłaszcza gdy w grze jest siatka.


Coś mi ten twój pomysł nie wychodzi postać się niechce poruszać po siatce.
P-1303
DejaVu
» 2008-08-14 21:46:27
Nie wiem o co Ci chodzi z tą siatką - wklej kod :)
P-1304
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona