Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Prędkość przesyłania danych w grze multiplayer 2D/SFML/C++

Ostatnio zmodyfikowano 2017-02-02 12:06
Autor Wiadomość
sebox
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Prędkość przesyłania danych w grze multiplayer 2D/SFML/C++
» 2017-01-31 14:55:37
Piszę grę 2d platformową i zastanawiam się w jaki sposób mam dobrać prędkość przesyłanych danych, tzn. pozycji postaci która idzie po UDP. Zmierzam do tego, że gdy ustawiam prędkość wysyłania co np: 50milisekund mój router odcina internet i wszyscy się odłączają od gry, prawdopodobnie dlatego, że został zalany zbyt dużą ilością pakietów. Gdy ustawię, że ma wysyłać co 200ms, wtedy nie ma problemu, ale ruch nie jest płynny, pomimo zastosowania interpolacji liniowej, jak wiadomo 200ms to wieczność w tego typu grach. Gdy uruchomię serwer innej gry(Teeworlds) która również musi wysyłać dużą ilość informacji, nie ma żadnego problemu, moje łącze może nawet kilkanaście osób spokojnie pociągnąć. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?? Podam też oprogramowanie na routerze bo już sam nie wiem czego to jest wina: DD-WRT.

Edit: Podpiąłem na sztywno bez routera i działa nawet na ticku, wobec tego musi być jakaś funkcja w routerze która nie zezwala na taki atak pakietami, tylko jaka ?
P-157165
DejaVu
» 2017-02-02 12:06:00
Zmierzam do tego, że gdy ustawiam prędkość wysyłania co np: 50milisekund mój router odcina internet
To masz uszkodzony router. Mi też się kiedyś taki trafił. Przykładowo pobierając listę serwerów w Counter Strike Source modem wybuchał, tj. restartował się i tym samym tracił połączenie z Internetem. Pakiet co 50ms to nieodczuwalna częstotliwość pakietów dla ruchu sieciowego.
P-157224
« 1 »
  Strona 1 z 1