Gra multiplayer.
Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-31 21:39
Snake Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Gra multiplayer. » 2017-01-31 20:37:47 Witam! Chciałbym zrobić taką bardzo, bardzo prostą grę(2D) multiplayer. Powiedzmy że gracz porusza się po planszy 10x10. Po naciśnięciu strzałki klient wysyła wiadomość do serwera, ten oblicza aktualną pozycję i wysyła dane. Oczywiście wiem jak zrobić klienta, ale nie bardzo rozumiem jak zrobić to wszystko od strony serwera: - w jakim języku go napisać, - czy można do tego wykorzystać darmowego hosta www (np. cba.pl), - jak go uruchomić, - itp, itd. Chciałbym zaznaczyć że jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o programowanie gier multiplayer i będę wdzięczny za jakieś szczegóły. Wiem że tworzenie czegoś takiego jest kompletnie bez sensu, ale od czegoś trzeba zacząć. Z góry dziękuje.
|
|
jankowalski25 |
» 2017-01-31 21:39:00 w jakim języku go napisać |
W dowolnym, który stanowi kompletną maszynę Turinga i w którym można się sensownie podpiąć pod sieć. czy można do tego wykorzystać darmowego hosta www |
W zależności od sytuacji będzie mniej lub więcej konfigurowania, ale zazwyczaj się da. Jeśli chcesz to pisać w C++, to może lepiej OpenShift, chociaż na cba pewnie też się da. Zazwyczaj każdy host ma jakąś instrukcję, zwykle domyślnie masz postawioną stronę WWW w stylu "Lorem ipsum" i możesz zmieniać wszystko, na co serwer pozwala. Przez FTP czasami da się znaleźć jakieś skrypty opisujące uruchamianie i zatrzymywanie serwera, które można edytować, ale najlepiej najpierw poczytać dołączoną instrukcję. A jeśli chcesz uniknąć konfiguracji zdalnego serwera (która za pierwszym razem zazwyczaj nie jest prosta), to możesz po prostu napisać klienta i serwera w C++ (czy w jakimś innym wybranym języku), całość uruchomić na localhoście, napisać kilka prymitywnych botów, które się do niego podłączą, i skupić się na pisaniu samej gry, jeśli oczekujesz szybszych efektów. |
|
« 1 » |