Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Gra multiplayer.

Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-31 21:39
Autor Wiadomość
Snake
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Gra multiplayer.
» 2017-01-31 20:37:47
Witam!
Chciałbym zrobić taką bardzo, bardzo prostą grę(2D) multiplayer. Powiedzmy że gracz porusza się po planszy 10x10. Po naciśnięciu strzałki klient wysyła wiadomość do serwera, ten oblicza aktualną pozycję i wysyła dane. Oczywiście wiem jak zrobić klienta, ale nie bardzo rozumiem jak zrobić to wszystko od strony serwera:
- w jakim języku go napisać,
- czy można do tego wykorzystać darmowego hosta www (np. cba.pl),
- jak go uruchomić,
- itp, itd.
Chciałbym zaznaczyć że jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o programowanie gier multiplayer i będę wdzięczny za jakieś szczegóły. Wiem że tworzenie czegoś takiego jest kompletnie bez sensu, ale od czegoś trzeba zacząć.
Z góry dziękuje.




P-157179
jankowalski25
» 2017-01-31 21:39:00
w jakim języku go napisać
W dowolnym, który stanowi kompletną maszynę Turinga i w którym można się sensownie podpiąć pod sieć.
czy można do tego wykorzystać darmowego hosta www
W zależności od sytuacji będzie mniej lub więcej konfigurowania, ale zazwyczaj się da.
np. cba.pl
Jeśli chcesz to pisać w C++, to może lepiej OpenShift, chociaż na cba pewnie też się da.
jak go uruchomić
Zazwyczaj każdy host ma jakąś instrukcję, zwykle domyślnie masz postawioną stronę WWW w stylu "Lorem ipsum" i możesz zmieniać wszystko, na co serwer pozwala. Przez FTP czasami da się znaleźć jakieś skrypty opisujące uruchamianie i zatrzymywanie serwera, które można edytować, ale najlepiej najpierw poczytać dołączoną instrukcję.