Biblioteki potrzebne do napisania silnika 2D
Ostatnio zmodyfikowano 2010-06-06 09:42
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Biblioteki potrzebne do napisania silnika 2D » 2010-06-05 17:34:48 Witam ponownie :) Już się trochę pobawiłem tymi dllkami i teraz chciałbym napisać silnik(w dll) do gierek 2D :) Proszę was o pomoc w wybraniu dobrych i prostych bibliotek :) Jeżeli ktoś może to potrzebuje czegoś od: -Grafiki(wczytywanie,zwalnianie,manipulacja) -Dźwięku -Fizyki Proszę też o tutoriale do tych bibliotek :)
P.S.Tylko nie allegro...
Skovv |
|
michalp |
» 2010-06-05 17:42:48 To już nie będzie silnik a wrapper. Jeżeli nie wiesz jakich bibliotek użyć to nie licz na to, że uda ci się to teraz napisać (o... i jeszcze o tutoriale prosisz...).
No ale dobra:
Grafika: DirectDraw jest za stary, ale SDL (skoro Allegro nie chcesz...) wystarczy Fizyka: Box2D Dźwięk: FMOD? |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 18:01:49 no właśnie...wolałbym silnik nie wrapper :) Nie wiem jak to powiedzieć :D Czego mam użyć do stworzenia własnego systemu wczytywanie i wyświetlania grafiki,grania dźwięku itp? :]
E: Na początek wystarczyło by mi(do nauki) stworzyć mini silniczek który dodaje,usuwa i wyświetla grafikę oraz odgrywa muzykę :) Tylko jak to zrobić :) Nie chce uzywać Allegro,SDL,HGE czy czegoś innego tylko napisać coś własnego :) |
|
michalp |
» 2010-06-05 18:32:01 Pisać wszystko od nowa? Po co? Grafikę to jeszcze rozumiem. Wtedy to się zabierz za OpenGL albo Direct3D. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 18:42:53 |
|
szyx_yankez |
» 2010-06-05 18:50:07 |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-06-05 18:56:05 a można coś 2D? Tzn do wyświetlania 2D :) |
|
michalp |
» 2010-06-05 18:58:26 Idziesz na łatwiznę. Nie ma na wszystko tutoriali (zrozum wreszcie). Jak się nauczysz podstaw 3d to będziesz w stanie stworzyć silnik 2d. Tyle. |
|
« 1 » 2 3 |