Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

komunikator w PHP

Ostatnio zmodyfikowano 2017-04-09 17:47
Autor Wiadomość
Wilga
Temat założony przez niniejszego użytkownika
komunikator w PHP
» 2017-04-08 20:53:27
Cześć,
Zamarzyło mi się jakiś czas temu napisanie komunikatora internetowego dla kilku osób. Znajomy jakiś czas temu robił coś takiego, jedyne, co kojarzę, to że pisał to w PHP w takiej mniej więcej postaci: dodaje się nowy "pokój rozmowy", gdzie ustalane jest hasło i po wpisaniu go nadaje się nazwę użytkownika. Po tym pojawiała się właściwa "przestrzeń pisania".
Mam w związku z tym pytanie do Was. Czy coś takiego jest faktycznie możliwe w PHP, czy pamięć mnie zmyliła? Jeśli tak, to jak długo trzeba się uczyć języka, żeby móc coś takiego napisać? Jestem w nim zupełnie zielona, w innych programowania liznęłam C++. I gdzie szukać informacji, jak coś takiego stworzyć?
P-159996
1aam2am1
» 2017-04-09 12:39:49
Ja po technikum informatycznym. Zrobił bym tak:
Rejestrowanie pokoju i odbieranie wiadomości:
1. Odbiera informacje po $_POST
2. Wpisuje informacje do mysql

Wysyłanie i odbieranie wiadomości
1. Odbiera informacje po $_POST
2. Tworzy zapytanie w sql
3. Wysyła wyniki

Po stronie przeglądarki
1. JavaScript wysyła zapytania do serwera i wyświetla odpowiedzi

Ogólnie to tylko takie założenie. Nie wiem czy ktoś naprawdę robi to na bazie danych ?
P-160017
jankowalski25
» 2017-04-09 13:47:35
Do takich celów dość dobrze nadaje się IRC.
Czy coś takiego jest faktycznie możliwe w PHP
Jeśli chodzi o IRC, to tak.
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Sporo zależy od tego, na ile ten twór ma być własny, a na ile ma korzystać z tego, co już zostało napisane przez kogoś innego.
jak długo trzeba się uczyć języka, żeby móc coś takiego napisać?