Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Rozdział 15- zadanie domowe

Ostatnio zmodyfikowano 2017-05-10 16:49
Autor Wiadomość
Dw00L
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Rozdział 15- zadanie domowe
» 2017-05-10 14:21:41
Witam,

Wiem, że temat tego nieszczęsnego zadania by poruszany parę razy ale mam jedno szybkie pytanie. Mianowicie: jak po wykonaniu działania przez kalkulator sprawić, by wrócił do kroku pierwszego czyli "Podaj liczbę" ?? Nie wklejam kodu bo sprawdzałem w innych tematach i cały kod się zgadza ale widzę, że brakuje tego jednego małego elementu. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
P-160897
hit
» 2017-05-10 14:22:37
Skorzystaj z pętli. Albo pokaż ten kod..
P-160898
Dw00L
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-05-10 15:00:59
C/C++
#include <iostream>

using namespace std;

int main()

{
   
    float a, b, typ;
    int ile;
    ile = 1;
   
    cout << "podaj liczbe a" << endl;
    cin.clear();
    cin.sync();
    cin >> a;
   
    if( a == 0 )
    { return a; }
   
    cout << "wybierz typ operacji:\n[1]dodawanie\n[2]odejmowanie\n[3]mnozenie\n[4]dzielenie\n[5]rezygnacja" << endl;
    cin.clear();
    cin.sync();
    cin >> typ;
   
    if( typ > 5 )
    do
    {
        cout << "podaj prawidlowy typ operacji" << endl;
        cin.clear();
        cin.sync();
        cin >> typ;
        ile--;
    } while( typ > 5 );
   
   
   
    cout << "Podaj liczbe b" << endl;
    cin.clear();
    cin.sync();
    cin >> b;
   
    if( b == 0 )
    { return b; }
   
    if( typ <= 5 )
   
    {
        switch( typ )
        {
        case 1:
            cout << a + b << endl;
            break;
        case 2:
            cout << a - b << endl;
            break;
        case 3:
            cout << a * b << endl;
            break;
        case 4:
            cout << a / b << endl;
            break;
        case 5:
            cout << "rezygnacja" >> endl;
            break;
        } else: cout << "wybierz prawidlowy typ dzialania" << endl;
       
        break;
       
        return 0;
    }
P-160902
croppp
» 2017-05-10 15:10:30
Co robi
ile--;
 ?
Hit powiedział, żeby dodać pętle, wiec dodaj while.
P-160903
hit
» 2017-05-10 15:17:25
"Co robi ile--;? "

Zmniejsza wartość zmiennej 'ile' ;)

Jeśli chcesz wrócić do momentu pobierania wartości liczby, to wykorzystaj kolejną pętlę - w końcu tego się uczysz w tej lekcji. Warunkiem zakończenia programu, czyli wyjścia z tej pętli ma być podanie liczby 0.

Edit:

W zasadzie dodatkowa pętla powinna dotyczyć wyłącznie pobierania tej liczby. W przypadku podania 0 nie powinieneś wykonywać żadnych obliczeń (zgodnie z treścią zadania domowego). Chyba, że chcesz zrobić coś innego.
P-160904
Dw00L
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-05-10 15:38:58
Czyli jakby cały program ma być jedną pętlą, dobrze to rozumiem?
P-160905
hit
» 2017-05-10 15:40:41
Jeśli chcesz, tak jak napisałeś w 1. komentarzu, żeby po wykonaniu obliczeń wracał do miejsca pobrania to cały program (zawartość głównej funkcji) może być w dodatkowej pętli. Natomiast wg mnie nie o to chodzi w treści zadania domowego.
P-160906
Dw00L
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-05-10 15:46:00
Wszystko jasne, dzięki za pomoc :)
P-160907
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona