Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Wyświetlanie danego sprite'a na podstawie zawartości tablicy

Ostatnio zmodyfikowano 2017-05-21 17:32
Autor Wiadomość
KrulTibianus
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Wyświetlanie danego sprite'a na podstawie zawartości tablicy
» 2017-05-21 16:47:37
Cześć. Mam do zrobienia projekt w SFML, pewnie będę potrzebował trochę pomocy.

W uproszczeniu program ma działać jak Game of Life, tylko ma zostać tak zmodyfikowany, żebym chodził postacią i zjadał żywe komórki (kolejne generacje wykonują się niezależnie od przemieszczania gracza, który ma stałą prędkość chodzenia).

Na początek zająłem się interfejsem. Mapę wczytuję z pliku tekstowego w formacie
8888
8008
8008
8888
format uproszczony
Zczytuję taką macierz do tablicy dwuwymiarowej zaalokowanej dynamicznie i teraz chciałbym zrobić tak, żeby wyświetlało mi w oknie sprite'y powiązane z zawartością tablicy - jak widać, jeśli macierz[j][k]==8, to będzie to ściana, jeśli macierz[j][k]==0, pusta, nieżywa komórka, itd.

Jako background wyświetlam siatkę 60x30 pól, w których mieszczą się moje sprite'y 19x19px, grubość siatki to 1px. Jak wczytywać sprite'y do tej siatki?
P-161383
Saran
» 2017-05-21 17:32:14
Iteruj po każdej komórce tablicy i w zależności od tego, czy komórka jest żywa czy martwa, wyświetlaj odpowiedni sprite na pozycji z przesunięciem.
P-161385
« 1 »
  Strona 1 z 1