[SFML] Wyświetlanie danego sprite'a na podstawie zawartości tablicy
Ostatnio zmodyfikowano 2017-05-21 17:32
KrulTibianus Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Wyświetlanie danego sprite'a na podstawie zawartości tablicy » 2017-05-21 16:47:37 Cześć. Mam do zrobienia projekt w SFML, pewnie będę potrzebował trochę pomocy.
W uproszczeniu program ma działać jak Game of Life, tylko ma zostać tak zmodyfikowany, żebym chodził postacią i zjadał żywe komórki (kolejne generacje wykonują się niezależnie od przemieszczania gracza, który ma stałą prędkość chodzenia).
Na początek zająłem się interfejsem. Mapę wczytuję z pliku tekstowego w formacie 8888 8008 8008 8888 format uproszczony Zczytuję taką macierz do tablicy dwuwymiarowej zaalokowanej dynamicznie i teraz chciałbym zrobić tak, żeby wyświetlało mi w oknie sprite'y powiązane z zawartością tablicy - jak widać, jeśli macierz[j][k]==8, to będzie to ściana, jeśli macierz[j][k]==0, pusta, nieżywa komórka, itd.
Jako background wyświetlam siatkę 60x30 pól, w których mieszczą się moje sprite'y 19x19px, grubość siatki to 1px. Jak wczytywać sprite'y do tej siatki?
|
|
Saran |
» 2017-05-21 17:32:14 Iteruj po każdej komórce tablicy i w zależności od tego, czy komórka jest żywa czy martwa, wyświetlaj odpowiedni sprite na pozycji z przesunięciem. |
|
« 1 » |