Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem komiwojażera.

Ostatnio zmodyfikowano 2017-06-02 15:30
Autor Wiadomość
JakubD
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problem komiwojażera.
» 2017-06-02 09:36:22
Dzień dobry. Jestem studentem pierwszego roku informatyki, programowania nie mieliśmy w ogóle a nagle dostaliśmy za zadanie coś takiego:

Algorytm symulowanego wyżarzania dla problemu komiwojażera
 
1. Cel ćwiczenia
 
Celem ćwiczenia jest nauka implementacji algorytmów symulowanego wyżarzania. Algorytm należy zaimplementować w języku C++. Algorytm będzie rozwiązywał problem komiwojażera.
 
2. Dane wejściowe
 
Algorytm będzie czytał dane ze standardowego wejścia w następującym formacie:
 
n
c(1,1) c(1,2) ... c(1,n)
c(2,1) c(2,2) ... c(2,n)

c(n,1) c(n,2) ... c(n,n)

Aktualnie mam problem po wczytaniu danych z pliku, wczytuje mi je jako asci. Żeby pojedynczą cyfrę zamienić, skopiowałbym ja do zmiennej int i odjął 48 a jeśli chodzi o podwójną, to nie wiem..
P-161966
Anim
» 2017-06-02 10:03:49
Ja dam Tobie jedną radę - zmień uczelnię. Jeżeli przez rok studiów (bo teraz kończysz pierwszy rok studiów, albo coś kręcisz) na informatyce nie miałeś żadnego programowania, to ktoś ewidentnie Cie okrada :)

Ja też kończę drugi semestr Informatyki i mam za sobą 4-5 przedmiotów, na których należało napisać kilka projektów.

Co do problemu komiwojażera. Czy wejście nie będzie u Ciebie przypadkiem czytane z strumienia wejściowego? a nie bezpośrednio z pliku? Tz. czy przypadkiem nie będziesz miał danych na zasadzie jak na SPOJu?... a druga kwestia: poczytaj o tym problemie albo na algorytmy.org, albo na eduinf.waw

Swoją drogą...jak rozwiążesz problem komiwojażera to firmy na całym świecie Cię ozłocą ^^

A już na serio, wracając do Twojego problemu. Jeżeli jest faktycznie tak jak mówisz, że nigdy nic nie programowałeś, to słabo widzę Twoją szansę na napisanie tego programu w sposób dostatecznie dobry.

Jeśli na wejściu masz dwie dane: