[SFML] Nieresetująca się wartość przycisku
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[SFML] Nieresetująca się wartość przycisku

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Nieresetująca się wartość przycisku
» 2017-07-12 22:17:15
Witam. Aktualnie w ramach ćwiczeń z obiektówki, staram się przy pomocy SFML stworzyć edytor GUI. Na razie idzie nieźle, chociaż ostatnio męczy mnie dość dziwny bug, którego - mimo wielu prób - nie mogę się pozbyć. Jestem w trakcie tworzenia klasy przycisku, jego główne metody mają zwracać, czy przycisk jest przyciśnięty ( .isPressed() ) oraz kliknięty ( .isClicked() ). Na początek zamieszczę kod danej klasy(inne klasy tymczasowo z nich wyciąłem).

gui.h : https://pastebin.com/XuvJ9Ctz
gui.cpp : https://pastebin.com/wsSZamYF
main.cpp : https://pastebin.com/FXz3p30X

Dobra, teraz gdzie pojawia się problem? W tym momencie:
C/C++
void RectangularButton::update( sf::Event action ) {
    checkIfPressed( action );
    checkIfClicked( action );
}

void RectangularButton::checkIfPressed( sf::Event action ) {
    if( isMouseOver() && action.type == sf::Event::MouseButtonPressed && action.mouseButton.button == sf::Mouse::Left )
         pressed = true;
   
}

void RectangularButton::checkIfClicked( sf::Event action ) {
    if( pressed ) {
        if( isMouseOver() && action.type == sf::Event::MouseButtonReleased && action.mouseButton.button == sf::Mouse::Left ) {
            clicked = true;
            pressed = false;
        }
        else if( action.type == sf::Event::MouseButtonReleased && action.mouseButton.button == sf::Mouse::Left )
             pressed = false;
       
    }
    else clicked = false;
   
}

Metoda checkIfPressed działa bez zarzutu, gdy ktoś wciśnie lewy przycisk myszy i jednocześnie zrobi to będąc wewnątrz przycisku ( isMouseOver() ) to "pressed" przyjmie wartość true. Będzie ją posiadać póki użytkownik nie zwolni klawisza myszy (to już wewnątrz funkcji checkIfClicked). Teraz w tej drugiej metodzie mogą być 3 scenariusze.
1. Przycisk został wciśnięty, a następnie poprawnie zwolniony wewnątrz jego pola. (Wtedy kliknięcie = true, a przyciśnięcie = false)
2. Przycisk został wciśnięty, a następnie zwolniony poza polem. (Wtedy kliknięcie i przyciśnięcie = false).
3. Każda inna opcja - tak naprawdę scenariusz resetujący kliknięcie z powrotem na false (true ma być pojedynczym impulsem, znikającym przy kolejnym okrążeniu programu).

Jaki jest więc problem? Scenariusze działają jak powinny, jest jednak jeden błąd, którego nie jestem w stanie wytłumaczyć. Gdy clicked przyjmie wartość true (pierwszy scenariusz z metody chechIsClicked) to będzie ją posiadać tak długo, aż nie zostanie wykonana JAKAKOLWIEK inna akcja (przesunięcie myszki o 1px, wciśnięcie dowolnego przycisku na klawiaturze/myszce). Jeżeli po zwolnieniu klawisza, mysz oraz klawiatura pozostaną nieruszone, clicked będzie ciągle posiadało wartość true.

Czy ktoś ma pomysł czemu tak jest? Jeżeli nie zrozumieliście o co mi chodzi (jestem słabym tłumaczem), to skompilujcie kod i sami zobaczcie. Kliknijcie przycisk i postarajcie się nie ruszyć niczym nawet o milimetr.
P-163232
» 2017-07-13 00:55:40
Możliwe, że to przez to, że program wchodzi w pętlę eventów SFML'a jedynie w przypadku jakiegokolwiek eventu. Jeśli go nie ma, program tam nie wejdzie, a wszelkie stany pozostaną takie, jakie były.
P-163233
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-07-13 08:36:51
Nie dość, że brzmi logicznie, to jeszcze jest prawdą. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Po kilku zmianach w programie wszystko działa.
P-163234
« 1 »
 Strona 1 z 1