[SFML] Rzut izometryczny, obrót pojazdu 360 stopni
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[SFML] Rzut izometryczny, obrót pojazdu 360 stopni

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Rzut izometryczny, obrót pojazdu 360 stopni
» 2017-08-29 21:05:11
Cześć

Aktualnie piszę grę 2.5d izometryczną i natknąłem się na problem, jak zrobić płynne przejścia między zdjęciami pojazdu.
 
Tzn mam 8 zdjęć różnych pozycji czołgu i chcę zrobić tak abym mógł go płynnie obracać.
 Jak wy byście to zrobili ?
P-164376
» 2017-08-29 21:37:07
P-164377
» 2017-08-30 11:24:31
Służę pomocą. Możesz użyć voxeli, by imitować grafikę 3D... w grze 2.5D.


https://github.com​/StijnBrouwer/vox2png
P-164386
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-08-30 20:03:25
Ciekawe, ale wolałbym coś prostszego jeżeli się da. Generalnie chcę aby był taki płynny obrót tak jak postać w Diablo 2 tak u mnie chciałbym aby czołg zwyczajnie mógł obracać się prawie jak model 3D. Jak ktoś ma jeszcze jakiś ciekawy pomysł to poproszę
P-164417
» 2017-08-30 20:07:02
Tzn mam 8 zdjęć różnych pozycji czołgu i chcę zrobić tak abym mógł go płynnie obracać.
Nie da się. Jak chcesz mieć płynne obroty, to użyj modelu 3D, albo zrób widok z góry. Patrzenie na obiekt z boku sprawia, że widzisz inną część obiektu w zależności od kąta obrotu.

Ciekawe, ale wolałbym coś prostszego jeżeli się da.
Jedyne co się da, to więcej grafik. Zamiast obracać o 45 stopni, obracaj o 15, a będzie to mniej zauważalne. Znajdź w internecie model 3d czołgu i go sobie w blenderze poobracaj. W Diablo 2 jeśli mnie pamięć nie myli, postać była pokazana tylko pod 8 kątami, ale jest jednak różnica między małą postacią, a długą lufą czołgu, która w praktyce robi ci za wskazówkę zegara. Jak chcesz nie widzieć tu przeskoku, to potrzebujesz dużo grafik.
P-164418
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2017-08-30 20:32:36
Faktycznie, masz rację. Szczerze mówiąc, teraz się zastanawiam czy nie lepiej będzie przerzucić się na zwykłe 2d. Bo tak na prawdę aby był super płynny czołg i lufa to musiałbym mieć do 360 zdjęć czołgu i podobnie lufy albo przynajmniej ze 200, chyba gra nie warta świeczki. Lub kontynuować zabawę w 2.5d ale coś bardziej w stylu Diablo. W każdym razie dzięki wielkie
P-164421
» 2017-08-31 02:09:42
Nie musisz mieć aż tylu zdjęć ;) Wystarczy mieć model czołgu zapisany w paru obrazkach .png, tak jak pisałem wcześniej. 
P-164447
« 1 »
 Strona 1 z 1